از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین جاری حدود ۶۴۱ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این استان دیدن کردند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: در این میان، جاذبه‌های تاریخی استان همدان با بیش از ۳۰۳ هزار بازدید کننده، بیشترین آمار مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

علی مالمیر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۱ فروردین‌ماه حدود ۱۱۰ هزار گردشگر در استان همدان اقامت داشته‌اند، از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۲۲ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۲۹۴ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۷۴۱ نفر در مهمانپذیر‌ها و هزار و ۹۲۹ نفر نیز در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

او گفت: همچنین ۲ هزار و ۴۳۷ گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۲۳ هزار و ۸۵۹ نفر در خانه‌مسافر‌ها و ۱۲ هزار و ۷۶۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در این ایام ۴۲ هزار و ۳۷۲ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش (ستاد اسکان فرهنگیان) و چهار هزار و ۹۶۳ نفر در سایر مراکز اقامتی این استان، اسکان یافتند.

به گفته وی، همچنین در مدت یاد شده ۲۸۵ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی استان همدان انجام و پنج مورد تذکر، هفت فقره اخطار کتبی و هفت فقره تشویقی نیز برای مالکان واحد‌های خدماتی صادر شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، تپه عباس آباد، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه در صدر بازدید‌های علاقمندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.