۶ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۱۷۰ مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون، از راه‌های زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند پارسال تا امروز (جمعه ۱۲ فروردین ماه)، ۶ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۱۷۰ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند که ۳ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۷۴ نفر از این مسافران در این مدت، در مراکز اقامتی - گردشگری ثابت و موقت استان اقامت کردند.

به گفته ولی جهانی، در این مدت یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۸۴ خودرو هم به استان گیلان وارد شدند که این تعداد ۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

افزایش ۱۸۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان

او همچنین از افزایش ۱۸۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان خبر داد و گفت: ورود مسافران نوروزی به این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد و میزان اقامت آن‌ها نیز ۱۸۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: آمار بازدیدکنندگان از موزه ها، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان در نوروز امسال با افزایش ۷۰ درصدی به ۵۲۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسیده است.

۵۱۳ بازدید از تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان انجام شد و صاحبان ۲۰ واحد گردشگری تشویق و به مدیران ۳۶ واحد تذکر و به مسئولان ۲۰ واحد هم اخطار کتبی داده شد.

آقای جهانی از اقامت ۳۶۳ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی گیلان در این مدت خبر داد و گفت: میزان اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت استان هم در نوروز امسال ۲۰۳ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.