استاندار تهران:

۱۲ فروردین نماد تأثیرگذاری مردم در نظام جمهوری اسلامی است

استاندار تهران گفت: ۱۲ فروردین نماد اراده و نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی و تجلی مردم سالاری دینی است.

منصوری گفت: رای ۹۸ درصدی به شکل‌گیری جمهوری اسلامی از ویژگی‌های برجسته ۱۲ فروردین است؛ رأی و اجماعی که تاریخ فقط یک‌بار و آن‌هم برای جمهوری اسلامی ثبت کرده است چراکه در هیچ انقلاب و یا رفراندومی حتی آرای نزدیک به ۹۸ درصد هم به‌چشم نخورده و ثبت نشده است.

به گفته استاندار تهران، ۱۲ فروردین این پیام را همواره فریاد خواهد زد که ملتی به ستوه آمده از ستم و استبداد، راه رهایی و صراط مستقیم خود را در تمسک به دین خدا و اعتماد و پیروی از مرجعیت دینی، دنبال کرد و الگویی نو از شیوه حکومت داری را در عرصه جهانی به نمایش گذاشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی (ره) همه‌ پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روز‌های ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد.

۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نتایج رفراندوم تغییر نظام حکومت ایران اعلام و ۹۸/۲ درصد مردم در این همه پرسی به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی از روز‌های نخستین پیروزی انقلاب، تاکید ویژه‌ای به برگزاری همه پرسی داشتند و روز ۱۲ فروردین را روز نخستین حکومت الله دانستند که در تقویم رسمی نیز این روز به عنوان روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۱:۱۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
درود بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
امروز رو فقط به اون یک و هشت دهم که نه گفتن تبریک باید گفت چقدر خوب اینا رو میشناختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
درود بر نظام مقدس و اسلامی جمهوری اسلامی ایران
Germany
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
حکومت مقدسی داریم ما!
باید هر دفعه صلوات بفرستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
نظام جمهوری اسلامی و انقلاب حسابش جداست زمان پیامبر برخی مشرکین و بت پرستان بهانه اونا برای عدم پذیرش اسلام این بود که ما هر کار پدران و نیاکان میکردند ادامه میدیم ولی باید یگونه ای عملکرد ورفتار دست اندر کاران مورد سنجش قراربگیرد که مشخص بشه ایا این همون نتیجه ای هست که انقلاب دنبالش بوده یا خیر و اگر افرادی هستند که در تضاد با آرمانها فعالیت داشتن در واقع مسیر را عوض کردند باید هر چه زودتر مشخص و اعمال قانون فراموش نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دورود بر نظام ولایت فقیه دورود بر رای دهندگان سال ۵۷ بخاطر به وجود آوردن حکومت مهدی در ایران غرق در خفقان و تاریکی و ظلم و بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بله در زمان رضا خائن و بچه اش ایران در ظلم و بی عدالتی و تاریکی بود واقعا مثل معجزه است که نظام فاسد پالانی نابود شد و حکومت مقدس شیعه مهدوی تشکیل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
انگار شما داره بهتون خوشمیگزره
چقدر ریختن بحسابتون
آخرین اخبار