رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: نباید کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی خود را در اختیار سایت یا شخصی قرار دهید و از روش ترکیبی کیف پول آنلاین و آفلاین استفاده کنید.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: با توسعه بازار ارز‌های دیجیتال، سارقان اینترنتی و هکر‌های بیشتری به آن حمله خواهند کرد، لذا سرمایه‌گذاران باید هوشیار بوده و با بالا بردن امنیت کیف پول، از دارایی‌ها دیجیتال خود محافظت کنند.

او گفت: متاسفانه عدم شناخت کافی برخی از فعالان حوزه رمز ارز باعث شده تا در مواردی با پرونده‌هایی که منجر به سرقت ارز از کیف‌های دیجیتال آنان می‌شود، روبرو شویم.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: با توجه به افزایش روزافزون کیف پول‌های آنلاین، احتمال هک شدن کیف پول دیجیتال افراد نیز افزایش می‌یابد بنابراین بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری (آفلاین) برای ذخیره ارز‌های دیجیتال خود استفاده کنند و تنها کمی ارز در کیف پول آنلاین قرار دهند.

سرخوش نهاد گفت: همچنین قبل از انجام معاملات، کیف پولی را انتخاب کنید که دارای احراز هویت و رمزگذاری چند عاملی بوده و شناخته شده باشد.

این مقام انتظامی گفت: کاربران باید مراقب تبلیغات صرافی‌ها، سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشند و تراکنش‌های خود را بعد از بررسی و اطمینان خاطر انجام دهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار