رئیس اداره میراث فرهنگی داراب از بازدید ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان خبر داد.

داوود مرادی گفت: جاذبه‌های گردشگری شهرستان داراب با جذب نزدیک به ۴۰ هزار گردشگر، پس از شهرستان‌های شیراز، مردشت، پاسارگاد و فیروزآباد به‌عنوان پنجمین مقصد سفر گردشگران نوروزی بوده است.

به گفته او، از ۲۷ اسفند پارسال تا نهم فروردین امسال بیشترین آمار گردشگری داراب ابتدا مربوط به جاذبه تاریخی نظیر مسجد سنگی داراب و پس از آن، شهر مدور دارابگرد، مسجد جامع داراب و نقش شاهپور بوده که با تخمین و مشاهده عینی راهنمایان گردشگری روزانه نزدیک چهل هزار خودرو وارد این مکان تاریخی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب با بیان اینکه تا کنون زمینه فروش بلیط الکترونیکی بازدید از اماکن گردشگری در این شهرستان فراهم نشده است، گفت: آمار‌های ارائه شده توسط راهنمایان گردشگری این شهرستان با تخمین حدودی خودرو‌ها انجام می‌شود.

مرادی گفت: در میان جاذبه‌های گردشگری نیز، دره رغز «عروس دره‌های آبی ایران»، چشمه خرتنگ، چشمه بزرگ رستاق، آبشار فدامی، دره کاسه رود، و چشمه تنگ کتویه بیشترین مقصد گردشگران نوروزی را در فروردین امسال به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان داراب با تاکید بر لزوم تقویت صنعت گردشگری در داراب، گفت: گردشگری به‌عنوان یک صنعت پاک، نقش موثری در توانمندسازی مردم محلی و تنوع‌بخشی به رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در ارتباط با سایر بخش‌های اقتصادی ایفا می‌کند.

شهرستان داراب ۹۷ اثر ثبت شده ملی در زمینه آثار تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس دارد که ۹۲ مورد آن بناها، آثار و محوطه‌های تاریخی، ۳ مورد اثر ملی و ۲ مورد میراث ناملموس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.