در جلسه ستاد ساماندهی مبادلات مرزی که در پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمندبرگزارشد، بر تسریع در روند ترخیص کالا‌ها و روان سازی تردد کامیون‌ها تاکید شد.

شجاعی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این جلسه گفت: میزان صادارت از مرز‌های استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته یک میلیارد و ۶۶۸ میلیون دلار معادل چهار میلیون و ۲۸۷ هزار تن کالا بوده است، که ۱۶ درصد ارزش ریالی و ۱۴ درصد ارزش وزنی آن نسبت به مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

او گفت: عمده کالا‌هایی که از مرز‌های استان به کشور‌های همسایه صادر شده است مشتقات نفتی، گاز، مواد غذایی، میوه و تره بار و سایر محصولات دیگر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در این مدت یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون دلار واردات از مرز‌های استان بوده است که دو میلیون و ۶۳۹ هزار تن وزن محصولات وارداتی به استان بوده که نسبت به سال ۹۹ از نظر ارزش میزان ۸۶ درصد و از نظر وزن ۹۷ درصد افزایش واردات داشته ایم.

او گفت: توسعه زیر ساخت‌های مرزی و روان سازی فرآیند‌ها و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی هم سرمایه گذاری بخش داخلی و خارجی از جمله سیاست‌هایی است که در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار