رئیس کل دادگستری کردستان از تحقق اولین سازش در پرونده قصاص در نخستین روز‌های سال ۱۴۰۱ و آزادی متهم پس از تحمل بیش از هفت سال حبس توسط صلح یار فعال سنندجی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان قروه و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی قروه مشخص شد که فردی بر اثر نزاع جان خود را از دست داده است.

رئیس کل دادگستری کردستان  گفت: با تکمیل پرونده و درخواست قصاص توسط اولیاء دم پرونده و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کردستان حکم قصاص قاتل صادر شد.

او می گوید: در ادامه پرونده جهت اجرای حکم قصاص به شعبه پنجم اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع می‌ شود و در نهایت پس از تشکیل جلسات متعدد توسط صلح یار فعال سنندجی و خانواده مقتول و با حضور ریش سفیدان و خیرین محلی، این تلاش‌ها به ثمر نشست و در آغازین روز‌های کاری سال ۱۴۰۱، قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

حسینی گفت: اولیاءدم با مصالحه و اخذ دیه رضایت خود را در پرونده اعلام نموده و با گذشت خود موجبات رهایی قاتل از دار مجازات را فراهم نمودند.

 به گفته رئیس کل دادگستری کردستان در سال گذشته نیز و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و خیرین استان، تعداد ۷ فقره پرونده منجر به صالح و سازش شد.

او گفت:امیدواریم در سال جدید و با استفاده از ظرفیت بالای صلح یاران و خیرین استان کردستان، مردم فرهنگ دوست استان بخشش را جایگزین انتقام نموده و فرهنگ عفو و گذشت در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.