رئیس اطلاعات نظامی فرانسه، به علت آنچه که ناکافی بودن عملکرد دستگاه وی در ارزیابی حمله روسیه به اوکراین عنوان شده است، از سمتش برکنار می‌شود.

یک منبع خبری آگاه اعلام کرد ژنرال اریک ویدا، رئیس اطلاعات نظامی فرانسه، به علت آنچه که ناکافی بودن عملکرد دستگاه وی در ارزیابی حمله روسیه به اوکراین عنوان شده است، از سمتش کنار گذاشته می‌شود.

بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی نشریه اوپینیون Opinion، یک منبع نظامی برکناری فوری رئیس اداره اطلاعات نظامی فرانسه را تایید کرده است. یک منبع خبری آگاه از این موضوع که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با گزارشگر این رسانه خبری گفت: علت این برکناری عدم تسلط دستگاه وی بر موضوعات، به ویژه تجاوز و حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین بوده است.

به گفته این منبع خبری نظامی، دستگاه اطلاعات نظامی فرانسه از زمان حمله روسیه به اوکراین تحت نظر ستاد کل ارتش قرار داشته است.

او با این حال ادامه داد دستگاه اطلاعات نظامی در فرانسه اطلاعات خود را از طریق عملیات و اقدامات انجام گرفته به دست می‌آورد و نه از روی نیات و مقاصد. منابع به دست آمده توسط دستگاه اطلاعات نظامی فرانسه به این نتیجه رسیده بود که روسیه امکان و توان اشغال اوکراین را دارد. آنچه در عمل روی داده است حق را به این دستگاه می‌دهد.

به گفته یک منبع نظامی دیگر که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرده بود و او نیز خواست نامش فاش نشود، برکناری این افسر عالی رتبه چند روزی بود که در داخل ارتش شایعه شده بود. اما صحبت از واگذاری سمت دیگری به او شد که در نهایت چنین نشد.

ژنرال ویدا در تابستان گذشته از سمت فرماندهی عملیات ویژه (COS) به این سمت منصوب شد. اما انتصاب او نتیجه صندلی بازی بود که در جامعه نظامی سروصدا ایجاد کرده بود.

در اوایل ماه مارس، اندکی پس از تهاجم نیرو‌های روسی به اوکراین، ژنرال تیری بورکارد، رئیس ستاد دفاعی ارتش، در روزنامه لوموند به اختلافات تحلیلی بین فرانسوی‌ها و آنگلوساکسون‌ها در مورد مسئله حمله احتمالی به اوکراین اذعان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار