پایانه موقت صادراتی محصولات کشاورزی و تولید پهپاد‌های نگهبان هوشمند مهمترین مطالبه مه ولاتی‌ها در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی اختصاص یافت.

در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی و وزیر اقتصاد به شهرستان مه ولات ساخت پایانه موقت صادراتی محصولات کشاورزی، تکمیل محور فیض آباد به کاشمر، تولید پهپادهای نگهبان و تراکتور هوشمند و همچنین ساخت کلینیک تخصصی پزشکان بعنوان مهمترین مطالبه مه ولاتی‌ها مطرح شد.

در ادامه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی وزیر اقتصاد صبح امروز پس از حضور در گلزار شهدای فیض آباد برای پیگیری و حل مشکلات و مطالبات مردم در فرمانداری این شهرستان حضور یافت.

علی نژاد فرماندار مه ولات گفت: هرکدام از مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود چنانچه حل شود موارد مهم و زیر ساختی در این شهرستان حل خواهد شد.

کبیری مسئول راهداری مه ولات در خصوص تکمیل راه فیض آباد به کاشمر گفت: ۱۸ کیلومتر این محور در حوزه استحفاظی مه ولات است که ۸ کیلومتر آن به اتمام رسیده و برای تکمیل ۱۰ کیلومتر باقیمانده ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

او گفت: راه خاکی ۲.۵ کیلومتر به راه آهن با مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان مواجه است و با توجه به اینکه مردم شهرستان‌های مه ولات، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن از این ابستگاه استفاده می‌کنند، برای بهسازی این محور ۱۰ میلیارد تومان لازم است.

هاشمی سرمایه گذار بخش خصوصی با ارائه درخواست مجوز و تسهیلات برای پایانه موقت صادراتی محصولات کشاورزی گفت: به‌دلیل عدم اجرای برندینگ باعث شده محصولات این خطه در دنیا شناخته نشود و این در حالی است که فیض اباد رتبه اول پسته استان و رتبه دوم کشور را دارد، اما بیشتر محصولات به کرمان می‌رود و از آنجا به اسم پسته کرمان و رفسنجان صادر می‌شود.

او گفت: در فاز نخست برای ساخت این پایانه صادراتی ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که مجوز این پایانه صادراتی بین وزارت صمت و کشاورزی در بروکراسی اداری گرفتار شده است.

سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: در ابتدای امر آزمایشگاه و سپس پایانه گمرکی برای صادرات نیاز داریم، کرمانی‌ها پسته مه ولات با مرغوبیت بالا را به اسم پسته کرمان و رفسنجان صادر می‌کنند.

وزیر اقتصاد در برنامه پیگیری مشکلات شهرستان مه ولات درخواست ایجاد دفتر موقت گمرکی در این شهرستان جنوب خراسان رضوی را برای هیئت دولت ارائه کرد.

درخواست تولید پهپاد‌های نگهبان و تراکتور هوشمند در مه ولات

بخشی یکی از نخبگان شهرستان مه ولات در دیدار و ملاقات عمومی با وزیر اقتصاد درخواست مجوز و تسهیلات برای تولید پهپادهای نگهبان و تراکتور هوشمند برای باغات پسته کرد.

او گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، در خراسان رضوی ۱۱۲ هزار هکتار باغ پسته داریم که تنها ۲۰ درصد ان مکانیزه شده و برای طرح‌های دانش بنیان مخصوص باغات پسته از جمله تولید پهپاد‌های نگهبان و تراکتور هوشمند درخواست مجوز و تسهیلات را داریم.

عسکری مدیر شبکه بهداشت و درمان مه ولات راه اندازی بخش تخصصی دیالیز در بیمارستان امام رضا (ع) و همچنین کلینیک تخصصی برای پزشکان را از هیئت دولت درخواست کرد و گفت: با توجه به اینکه ۲۵ بیمار دیالیزی داریم تعدادی به شهر‌های اطراف مراجعه می‌کنند، از طرفی محلی برای ویزیت بیماران نداریم، لذا از هیات دولت تقاضا داریم با ساخت یک مجتمع طبقاتی که در آن بخش دیالیز و کلینیک تخصصی برای موافقت کنند.

او گفت: برای ساخت این دو طرح مهم و مورد نیاز مه ولاتی‌ها ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

بودجه های محدود باید صرف فعالیت های اشتغال آفرینی و درآمد زا شود

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی عصر امروز در پایان سفر خود به منطقه تربت حیدریه در جمع خبرنگاران گفت: کمبود های زیادی در این منطقه وجود دارد و علی رغم اتفاقات مثبتی که در حوزه اقتصاد متکی بر زعفران رخ داده همچنان کاستی های وجود دارد و با آنچه که شایستگی و لیاقت این مرد هست فاصله زیادی است.

او گفت: بر همین اساس مشکلات، موانع و مطالبات مردم منطقه تربت حیدریه بررسی و امشب اهم این مشکلات در جلسه شورای اداری استان و در حضور رییس جمهور مطرح می شود و در ادامه از طریق دکتر مرتضوی معاون ریاست جمهوری که مسوول پیگیری مصوبات سفر هستند، نتایج اعلام خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: به مسئولان محلی منطقه تربت حیدریه اعلام کردم حمایت از اشتغال و فعالیت های دانش بنیانرا حتی در مقایسه با زیر ساخت ها اولویت قرار بدهند و همان بودجه محدود و اندک را به ایجاد شغل و افزایش درآمد خانوارها اختصاص دهند و بتدریج برخی زیر ساخت های باقیمانده هم تکمیل خواهد شد.

خاندوزی گفت: آنچه که باعث ارتقای وضعیت اقتصادی مردم و تحقق هدف گذاری ۸ درصد رشد اقتصادی سازمان برنامه و بودجه می شود تکیه و تمرکز بر همان بودجه های محدودی است که باید صرف فعالیت های اشتغال آفرینی و درآمد زا شود.

او گفت: بنا داریم در وزارت اقتصاد از طریق ابزارهایی که در اختیار داریم مانند اعتبار مالیاتی که از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ اجرا می شود به شرکت های دانش بنیان کمک کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.