مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد از شناسایی ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز طی روز‌های اخیر در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سید کاظم موسوی گفت: در اجرای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز ویژه ایام نوروز سال ۱۴۰۱ ضمن بکارگیری کامل تیم‌های حفاظت از اراضی با هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد می‌شود.

او به طرح تشدید و تقویت واحد‌های حفظ کاربری از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ اشاره و گفت: تعداد ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ شناسایی شده است و در این راستا ضمن صدور اخطاریه قانونی نسبت به توقف عملیات اقدام پذیرفته است.

موسوی گفت: حضور مستمر اکیپ گشت امور اراضی و تعامل با سایر سازمان‌های حفاظتی موجب برخورد آنی با تغییر کاربری‌های غیر مجاز گردیده است.

به گفته او ، همچنین در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی، اعمال یک مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی روستای زنجیران انجام شد.

این مقام مسئول گفت: وجود سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ موجب شده است که دیگر تغییر کاربری غیر مجاز از چشم مسئولان پنهان نمانده و به موجب قانون تمامی ساخت و ساز‌های غیر قانونی کسب تکلیف خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها بدون مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، طبق قانون برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.