نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تولیدات دانش بنیان را موتور محرک اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال جدید عنوان کرد.

سیدجواد حسینی کیا گفت: رهبر معظم انقلاب شعار سال را تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین انتخاب کردند که نشان دهنده توجه ویژه ایشان به مقوله تولید در سال‌های اخیر است و مجلس شورای اسلامی و دولت باید در راستای حمایت از تولید مخصوصاً تولیدات دانش بنیان گام بردارند.

 تولید دانش بنیان به معنای حرکت در ریل اقتصاد مقاومتی است و موضوع مهم در این عرصه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

 اگر بخواهیم در تولید سخنی برای گفتن داشته باشیم باید به سمت و سوی دانش‌های نو و پیشرفته حرکت کنیم و جایگاه کشور در آسیا در حوزه فناوری جایگاه مطلوبی ارزیابی نمی‌شود، زیرا ظرفیت و پتانسیل‌های کشور بیشتر از وضعیت کنونی است.

به گفته حسینی کیا، جوانان توانمند، فکور و انقلابی باید در این مسیر حرکت کنند همان گونه که در حوزه پزشکی و موشکی وارد شدند و کشور را سربلند کردند.

 مجلس شورای اسلامی در گام نخست قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مصوب کرده و در گام دوم حمایت از دانش بنیان‌ها را در نظر گرفته و در ادامه دولت سیزدهم باید وارد عرصه شود و چنانچه خلأ قانونی وجود داشت مجلس شورای اسلامی به کمک دولت خواهد آمد.

 همچنین برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال مجلس شورای اسلامی و مخصوصاً کمیسیون صنایع و معادن در گام سوم به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

 در موضوع خودروسازی در گام نخست باید انحصار برداشته شود و در گام بعدی دولت باید از دست از بنگاه داری بردارد و سیاست گذاری کند و خودروسازان با کمک شرکت‌های دانش بنیان به سمت تولید محصولات کیفی، رقابت پذیر، صادرات محور و ارزان قیمت بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.