شهردار کرمانشاه از حرکت خودرو‌های هوشمند کنترل ترافیک در سطح معابر اصلی شهر کرمانشاه خبر داد.

 نادر نوروزی در حاشیه آیین رونمایی از این خودرو‌ها از معضل ترافیک به عنوان یکی از معضلات اصلی شهر کرمانشاه یاد کرد و گفت: عرض کم معابر به‌ویژه در بافت مرکزی و بافت‌های فرسوده شهر موجب مشکلات عدیده‌ای در بحث ترافیک شده است.

در کنار این موضوع پارک غیرمجاز خودرو‌ها در همین خیابان‌های کم عرض موجب ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی شده و حرکت را در این محدوده‌های شهر کند کرده است.

 متاسفانه برخی افراد بواسطه محل کارشان که در بافت مرکزی شهر قرار دارد بخشی از معابر را جلوی مغازه یا صنف خود اشغال و تصرف کرده اند که این کار خلاف قانون است.

معابر شهر متعلق به عموم مردم شهر است و مالکیت عمومی دارد و کسی حق تصرف آن را ندارد.

نوروزی از برنامه شهرداری برای بهبود این وضعیت و جلوگیری از تصرف شخصی معابر و روان سازی ترافیک شهری خبر داد و افزود: در همین راستا خودرو‌های کنترل هوشمند ترافیک که خودرو‌های پلاک خوان هستند با همکاری نیروی انتظامی و به‌ویژه پلیس راهور تهیه شده است.

 این خودرو‌ها در سطح معابر شهر حرکت کرده و تخلفات پارک حاشیه غیرمجاز و برخی تخلفات دیگر را ثبت کرده و با اعمال قانون پیامک آن نیز برای رانندگان ارسال می‌شود.

نوروزی از برنامه شهرداری برای استفاده درست از معابر برای شهروندان قانونمدار خبر داد و گفت: در همین راستا از مشاوران ترافیکی دعوت کرده ایم و در پی احداث توقفگاه‌ها (پارکینگ‌های عمومی) متناسب با وضعیت شهر بویژه در بافت‌های فرسوده شهر هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.