رحمان فرمانی گفت: این تعداد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان مانند، مراکز اقامتی، پذیرایی و مجتمعهای خدمات رفاهی بهمنظور اجرای شیوهنامههای بهداشتی اجرایی شد.
او گفت: از این تعداد بازدید، ۸۹۴ مورد مربوط به مراکز اقامتی، ۱۷۹ بازدید از رستورانها، مراکز پذیرایی و بین راهی و ۷۹ مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی استان است.
فرمانی می گوید: در این بازدیدها وضعیت سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضعیت کیفی انبار مواد غذایی، سالن پذیرایی و آشپزخانه، استفاده از اقلام و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی، سالم بودن مواد غذایی، نمازخانه، سرویسهای بهداشتی از طریق کارشناسان موردبررسی و ارزیابی قرار میگیرد و برای رفع نواقص، تذکر و اخطارهایی برای متصدیان واحدها به ثبت میرسد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: علاوه بر این نظارت ها که از طریق کارشناسان حوزه گردشگری اجرایی میشود برگزاری گشتهای مشترک دستگاههای اجرایی در همه شهرستانهای استان یکی از اولویتهای ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در ایام نوروز است.
او گفت: با برنامهریزیهای انجامشده این بازدیدها تا پایان سفرهای نوروزی تداوم خواهد داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اجرا نشدن شیوهنامههای پیشگیری از کرونا با واحدهای خاطی برخورد جدی خواهد شد.
فرمانی گفت:گردشگران و هم استانیها میتوانند هرگونه گزارش، پیشنهاد، شکایت و یا درخواست راهنمایی از اصناف و واحدهای خدمات رسان را از طریق شمارههای دستگاههای مرتبط از جمله ۰۹۶۲۹ سامانه دریافت شکایات گردشگری، شماره ۱۲۴ سازمان صمت برای مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی و...، شماره ۱۴۱ راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۹۰ شبکه بهداشت، ۱۵۱۲ دامپزشکی، ۱۱۲ هلال اهمر اعلام کنند.