ناظر گمرکات هرمزگان گفت: صادرات از گمرکات استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰، از رشد دلاری ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شد.

ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات هرمزگان گفت: صادرات از گمرکات استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰، با توجه به شرایط سخت ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه از رشد دلاری ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شد که شامل ۳۸ میلیون تن کالا از جمله سنگ آهن و کنستانتره‌های آن و کود‌های معدنی و شیمیایی و.. به کشور‌های چین، ایالات متحده عربی، تایلند و. بوده است.

وی در خصوص واردات کالا به گمرکات استان نیز گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۶۷۸ تن کالا شامل برنج، لاستیک، گوشت و ... از کشور‌های چین، هند، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا به کشور وارد شده که از این میزان کالا‌های وارداتی ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تن کالا مربوط به کالا‌های اساسی و ضروری است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: همچنین از طریق گمرکات استان هرمزگان به میزان ۳ میلیون ۹۸۶هزار تن، ترانزیت خارجی صورت گرفته که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۲۳ درصدی به ثبت رسیده است.

اکبرپور با اشاره به اینکه در سال جدید امیدواریم شکوفایی صادرات و کمک به اشتغال همانند سال گذشته ادامه یابد، گفت: در حمایت از تولیدات داخلی و تاکید مقام معظم رهبری، گمرکات استان هرمزگان تمام تلاش خود را بی وقفه بکار گرفته تا با صادرات کالا‌های تولید داخل، به کشور‌های مقصد و ارائه تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ترخیص هر چه سریعتر کالا‌های اساسی، کمک بسزایی به چرخه تولید و اشتغال و رفع نیاز‌های ضروری مردم عزیز داشته باشد.

برچسب ها: صادرات ، گمرگات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.