رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون ۱۸ نفر در اثر وقوع تصادفات فوتی در استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ حجت مشتاق در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های استان آذربایجان غربی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته ابتدای اجرای طرح نوروزی تا امروز، در اثر تصادفات رانندگی در جاده های استان  ۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند که دو نفر بیشتر از مدت زمان مشابه پارسال است.

وی می گوید: همچنین در این مدت در اثر حوادث جاده‌ای در استان ۲۷۶ نفر مصدوم شده اند، که ۴۱ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه راننده به جلو رخ داده است و  ۱۸ درصد عدم توانایی در کنترل خودرو به همراه خستگی، خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه از دیگر عوامل وقوع تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال به شمار می‌رود.

به گفته رئیس پلیس راه آذربایجان غربی در قالب طرح نوروزی امسال ۱۱۵ اکیپ محسوس و ۳۰ اکیپ به صورت نامحسوس در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند.

مشتاق گفت: تردد از مبادی ورودی و خروجی استان ۱۵ درصدی افزایش یافته است و ۳۲ درصد نیز به میزان تردد در محور‌های مواصلاتی استان افزوده شده است.

وی گفت:  حتی از ابتدای اجرای طرح نوروزی در استان تست الکل و مواد مخدر به دلیل انجام رفتار‌های مخاطره آمیز از رانندگان اخذ می‌شود.

وی می گوید: بدون هیچ اغماضی با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود، و از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تست اعتیاد ۵۴ درصد و تست الکل ۱۵۴ درصد افزایش داشته است و توصیه می‌شود برای جلوگیری از رفتار‌های مخاطره آمیز رانندگان در این زمینه رعایت بیشتری داشته باشند.

طرح نوروزی پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا روز ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.