مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از روز یکشنبه (۱۴ فروردین) کلاس‌های درس ۱۸۰۰ مدرسه استان با ۲۴۰ هزار دانش‌آموز به‌صورت حضوری فعالیت خواهند کرد.

​علی موحدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ با بازگشت به آموزش حضوری نقطه عطف نظام تعلیم و تربیت را رقم خواهیم زد.

او می‌گوید: طبق برنامه‌ای که به مدارس ابلاغ شده است از روز یکشنبه (۱۴ فروردین) کلاس‌های درس مطابق با برنامه هفتگی دائر می‌شود و در همین راستا ۱۸۰۰ مدرسه استان بوشهر با ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در ۱۳۷۰ کلاس درس فعالیت حضوری خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از ۷۷ درصد والدین خواستار بازگشت حضوری دانش آموزان به مدرسه هستند تصمیم آموزش حضوری بر اساس مطالبه حداکثری اولیا گرفته شده است و آن‌ها با ارسال پیام‌ها قدردان تصمیم آموزش و پرورش هستند.

موحدی اعلام کرد که دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای داشته یا درگیر کرونا باشند و نتوانند در کلاس درس حضور پیدا کند با گواهی پزشکی غیبت آن موجه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر می‌گوید: نگرانی بعضی از اولیا برای بازگشایی مدارس را دلسوزانه می‌دانیم و به آن‌ها اهمیت می‌دهیم. در این خصوص زمینه برطرف شدن آن را فراهم می‌کنیم، اما برخی به جای والدین دانش‌آموزان اظهار نظر می‌کنند و نمی‌خواهند آینده سازان این سرزمین رشد علمی داشته باشند.

موحدی گفت: باید دقت داشت که از ظرفیت شبکه شاد فقط برای تکمیل آموزش حضوری استفاده می‌شود و این طور نیست و آموزش و حضوری و هم مجازی باشد.

او اعلام کرد که پوشش متحدالشکل دانش‌آموزان اگر چه خوب، اما ضروری نیست. دانش آموزان باید در نظر داشته باشند که با پوشش رسمی برای حفظ شان مدرسه لازم است.

این مقام مسئول گفت: مسیر جامعه به سمت ماسک و واکسیناسیون هدایت شده است و نه فاصله اجتماعی. از این رو کلاس‌ها با همان ظرفیت و شرایط معمول با تاکید بر تهویه هوا دایر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال بعد از ۲ سال دوران سخت کرونا استان بوشهر آماده استقبال از مهمانان نوروزی شد و تا امروز ۱۸۰ هزار معلم فرهنگی در بیش از ۵۰۰ مدرسه و ۴ هزار کلاس درس اسکان داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:  اردیبهشت اولین کنگره شهدای دانش آموزی و فرهنگی استان در راستای ترویج سند بنیادین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: ستاد کنکور اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شده است و نخبگان این حوزه دعوت شده‌اند تا برای امسال و سال آینده برنامه ریزی کنند که بوشهر جایگاه یازدهم خود را در کنکور سراسری در مرحله نخست حفظ و سپس آن را ارتقا ببخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر می‌گوید: استان بوشهر این آمادگی را این ظرفیت را دارد که جزو ۱۰ استان برتر در حوزه کنکور باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.