وزیر اقتصاد آلمان گفت با تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و قطع احتمالی جریان گاز طبیعی از روسیه، به سمت اعلام وضعیت اضطراری در مورد عرضه گاز می‌رویم.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد در پی حمله روسیه به اوکراین که تشدید تحریم ها علیه مسکو از سوی غرب را در پیش داشت، ممکن است به سمت اعلام وضعیت اضطراری در مورد عرضه گاز برویم.

او گفت: تحریم ها موجب قطع انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا می شود و هدف از این اقدام ما آماده سازی برای اختلال یا قطع احتمالی آن است.

چندی پیش، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان درخصوص ممنوعیت واردات منابع انرژی از روسیه گفت: «تحریم فوری واردات انرژی روسیه باعث ایجاد یک بحران اقتصادی خواهد شد. آمریکا و سایر کشور‌های اروپایی بر اتحادیه اروپا فشار می‌آورند تا تحریم‌های سخت‌تری بر انرژی روسیه اعمال کند، اما آلمان در برابر این تصمیم مقاومت کرده است، زیرا بیش از نیمی از گاز و زغال سنگ وارداتی ما و همینطور یک سوم نفت وارداتی ما از روسیه تامین می‌شود.»

تولید ناخالص داخلی آلمان در سال گذشته ۲.۹ درصد افزایش یافت و با وجود انقباض سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱، انتظار می‌رفت که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری تسریع شود، ولی تحریم روسیه می‌تواند اوضاع رو دگرگون کند. اتکای آلمان به واردات انرژی روسیه، این کشور را در معرض افزایش قیمت نفت و گاز قرار داده است، به نحوی که بخش بزرگ صنعتی آن تحت تاثیر اختلال در تامین مواد کلیدی از روسیه و اوکراین قرار گرفته است.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در کنفرانسی اعلام کرد که تعهد آمریکا به ارسال گاز طبیعی مایع اضافی (LNG) به اتحادیه اروپا گام بزرگی در جهت کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه است.

به تازگی، رئیس مجلس روسیه  پیشنهاد کرده است که دیگر کشورها برای خرید نفت، غلات، کود و فلزات از روسیه، روبل بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
تازه اولشه
آخرین اخبار