تماشای جاذبه‌های طبیعی اطراف پایتخت می‌تواند فرصتی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در روزهای پایانی نوروز باشد.

روستای واریش در نزدیکی وردیج قرار دارد. در این روستا چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشانی جاری است که چشیدن آب گوارای آنها یکی از دلایل جذب گردشگر به این منطقه است. 

این روستا در ارتفاع ۲۲۵۰ متری از سطح دریا قرار و  آب و هوای خنک تری نسبت به وردیج دارد. جمعیت واریش در فصول گرم سال به حدود ۴۰ خانوار می‌رسد؛ اما در زمستان این جمعیت به کمتر از ۱۵ خانوار کاهش می یابد.

باغات این روستا دارای محصولاتی همچون  آلو، گیلاس، شاتوت و زردآلو است.

روستای واریش

 

 

روستای واریش

جاده مسیح الله دین محمد در این روستا از مسیرهای کوهنوردی و گردشگری در تهران است. این جاده با نام یکی از خلبانان دفاع مقدس نامگذاری شده است. مسیح‌ الله دین‌ محمد از خلبانان نیروی هوایی ارتش بودکه هواپیمایش مورد اصابت پدافند عراق قرار گرفت و به شهادت رسید. با خروج از روستای واریش، این جاده آغاز و پس از طی شیبی ملایم، به ارتفاعات پهنه حصار منتهی می‌شود. 

روستای واریش

ارتفاعات پهنه حصار، رشته کوهی از البرز است که در ارتفاعات کن در قسمت شرقی کوه البرز قرار گرفته است. پهنه حصار در میان جاده‌های سولقان و چالوس قرار دارد. مسیر زمستانی پهنه حصار نزد کوهنوردان محبوب است که سرشار از زیبایی‌هاست. بلندترین قله رشته کوه پهنه حصار، پهنه سار نام دارد. پهن حصار، پشته بند و گندم چال نام‌های دیگر پهنه سار است.

آبشار سنگان هم در پشت ارتفاعات پهنه حصار و در دامنه شمالی کوه قرار گرفته است. قله چشمه شاهی نیز در قسمت شمالی آبشار سنگان واقع شده که طبیعتی بکر و منحصر به فرد دارد. آبشار سنگان در زمستان به دلیل سردی هوا یخ می‌زند که شکل بسیار زیبایی را به خود می‌گیرد. فاصله بین قله‌های چشمه شاهی و پهنه سار در فصل بهار و تابستان حدود ۲ ساعت است که در فصل زمستان با توجه به شرایط آب و هوایی این زمان متغیر است.

چگونه به واریش برویم؟

برای رفتن به واریش تاکسی‌های مترو ورداورد، شما را به روستای واریش می‌رسانند. با خودروی شخصی نیز از طریق کیلومتر ۱۶ اتوبان تهران – کرج، دومین فرعی با تابلوی دانشگاه صنعتی شریف و مترو ورداورد، بلوار شهید اردستانی شما را به واریش می‌رساند. همچنین از طریق بزرگراه شهید همت، بلوار پژوهش به جاده وردیج می‌رسید. در مسیر ابتدا روستای وردیج قرار دارد که با گذر از آن به روستای واریش می‌رسید. روستای واریش در ۶ کیلومتری روستای وردیج قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار