مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: مرمت و رسیدگی به کاروانسرای شاه عباسی نیر در دستور کار قرار دارد.

نادر فلاحی گفت: پروژه‌های مهمی در حوزه گردشگری در شهرستان نیر در مرحله اجرا قرار دارد که امسال اعتبارات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل می گوید: تسریع در اجرای زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری بولاغلار، تخصیص اعتبار لازم برای توسعه منطقه نمونه گردشگری سبلان و مجتمع آبدرمانی مروارید در شهرستان نیر از جمله مواردی هستند که برای توسعه گردشگری این شهرستان در سال جدید پیگیری می‌شود.

او با تاکید بر لزوم راه‌اندازی مجدد موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر گفت: مرمت و رسیدگی به کاروانسرای شاه‌ عباسی نیر در دستور کار قرار دارد و پرونده ثبت جهانی این میراث باستانی نیز تکمیل و به یونسکو ارسال شده است.

در ادامه این جلسه وضعیت گردشگری نوروزی شهرستان نیر بررسی و اقدامات صورت گرفته در طول عید نوروز ۱۴۰۱ از سوی دستگاه‌های مختلف در این شهرستان مطرح شد.

شهرستان نیر با آثار باستانی و تاریخی در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.

پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در کنار جاده قدیم نیر - سراب ، دهکده‌های صخره‌ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.