کاهش ۴۲ درصدی آمار فوت شدگان تصادفات جاده‌ای کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از کاهش ۴۲ درصدی آمار فوت شدگان تصادفات جاده‌ای کرمانشاه خبر داد.

منوچهر فخری گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون چهار نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمانشاه فوت کردند که نسبت به مشابه سال گذشته که هفت نفر بود، ۴۲ درصد کاهش یافته است.

به گفته فخری، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۵۲ میلیون تردد در سطح کشور ثبت شده است، افزود: از این آمار ۶ میلیون و ۸۰۰ تردد مربوط به استان کرمانشاه است.

فخری گفت: ۳۰ درصد حادثه‌های جاده‌ای در ورودی و خروجی شهر‌ها اتفاق افتاده است، خستگی رانندگان و واژگونی خودرو‌ها بیشترین علت تصادفات ثبت شده است.

 کیفیت راه‌های ارتباطی یکی از مولفه‌های اصلی توسعه یافتگی است؛ محور کرمانشاه - کامیاران، کرمانشاه - بیستون و کرمانشاه - اسلام آبادغرب از محور‌های پر حادثه استان است که نقاط حادثه خیز این محور‌ها باید هرچه سریعتر رفع نقص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین از کسب رتبه سوم کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سال گذشته از ۶۶ نقطه حادثه خیز جاده‌ای استان ۳۶ محل رفع عیب شد و این از علت‌های اصلی کاهش تصادفات در کرمانشاه و کسب رتبه سوم در کشور بود.

فخری در ادامه عدم توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل، کیفیت پایین خودرو‌ها و عدم ارتقاء فرهنگ رعایت قواعد راهنمایی و رانندگی را از دلایل اصلی حوادث جاده‌ای در استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم مشکلات را در استان کاهش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.