مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا گفت: از کشاورزان تقاضا می‌شود مبارزه با آفات و خصوصا علف کش‌های هرز پهن برگ و تیزبرگ (یولاف) را در اولویت کاری خود قرار دهند.

آقای عالی گفت: سطح زیرکشت گندم و جو در شهرستان خانمیرزا ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار می‌باشد که از کشاورزان تقاضا می‌شود مبارزه با آفات و خصوصا علف کش‌های هرز پهن برگ و تیزبرگ (یولاف) را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رصد، پایش و کنترل عوامل خسارت زای گیاهی از جمله علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها به ویژه آفت سن غلات و بیماری‌های زنگ زرد در مزارع غلات شهرستان خانمیرزا به منظور حفظ تولید و ایجاد امنیت غذایی و کمک به ارتقای درآمد زارعین ضروری است.


بیشتر بخوانید


طی بازدید کارشناسان این مدیریت در بعضی از کشت‌های گندم و جو علف‌های هرز پهن برگ و تیزبرگ (یولاف) مشاهده شد، کشاورزان سمپاشی علیه علف‌های هرز و آفت سن و زنگ زرد را حتما انجام دهند تا خسارت به کشت آن‌ها وارد نشود.

سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو است، این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می‌شود.

مزارع غلات این شهرستان روزانه از نظر میزان تراکم سن مادری از سوی کارشناسان حفظ نباتات و زراعت جهادکشاورزی بررسی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار