مدیر دانشجویی دانشگاه شیراز از نوسازی و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شیراز در سال گذشته خبر داد.

علیرضا رمضان‌زاده گفت: مدیریت دانشجویی دانشگاه شیراز همزمان با فراگیری بیماری کرونا و در پی آن تعطیلی خوابگاه‌ها، با تمرکز و سرعت بیشتری عملیات تعمیر، نوسازی و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی را دنبال کرده است.

او گفت: از ۲۴ باب خوابگاه شهید مفتح (ره)، در یک‌سال اخیر، علاوه‌بر بلوک‌های A و B خوابگاه شهید مفتح، خوابگاه شهدای ۲، خوابگاه ۴ ارم، خوابگاه ۹ ارم بازسازی شده یا در حال بازسازی و تعمیرات اساسی است.

رمضان‌زاده گفت: بهسازی بلوک‌های C و D خوابگاه شهید مفتح هم از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده که به‌زودی آماده‌ی بهره‌برداری خواهد بود. همچنین خوابگاه‌های شهدای ۳ و شهید بهشتی نیز برای شروع تعمیرات آماده است.

به‌گفته‌ی مدیر دانشجویی دانشگاه شیراز، سه خوابگاه با هزینه‌ی بیش از ۶۰ میلیاردتومان ازسوی خیّرین در دانشگاه شیراز در حال ساخت است که یکی از این سه خوابگاه ویژه‌ی دانشجویان دختر در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

رمضان‌زاده گفت: خوابگاه شهید مفتح (ره) ﺑﺎ قدمت نزدیک به ۴۰ سال، به‌عنوان بزرگ‌ترین خوابگاه و نماد خوابگاه‌های دانشجویی کشور دارای ۴ بلوک، ۱۳ طبقه و ۷۰۰ اتاق با ظرفیت ۲هزار دانشجو و زیربنای حدود ۳۰ هزار مترمربع شناخته می‌شود.

این خوابگاه به‌دلیل قدیمی‌بودن و مستهلک‌شدن ابنیه و تأسیسات و همچنین ﺗﺮاﮐﻢ ﺑﺎﻻی اسکان، مشکلات بسیار زیادی برای دانشجویان ایجاد کرده بود که فاز اول تعمیرات آن در بلوک A (در ۵ طبقه به متراژ ۴۷۰۰ متر مربع) در مراحل نهایی بوده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: فاز دوم خوابگاه شهید مفتح (ره) بلوک B نیز با همت مسئولان دانشگاه و همکاری صندوق رفاه دانشجویی، در ۷ طبقه به‌متراژ بیش از ۵۵۰۰ مترمربع از دی‌ماه ۱۴۰۰ شروع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار