گزارش‌ها نشان می‌دهد اعتصاب کامیون‌داران بر کسری تجاری کالا‌ها در آمریکا که به رکورد تاریخی خود نزدیک شده، تاثیر داشته است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد کسری تجاری کالا‌های آمریکا در ماه گذشته نزدیک به بالاترین حد خود بوده است. این امر نشان می‌دهد تجارت تأثیر منفی بر رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال خواهد داشت.

رویترز به نقل از وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه امروز خود نوشت: «کسری با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۰۶.۶ میلیارد دلار رسید، پس از اینکه کسری تجارت کالا در ژانویه گذشته به بالاترین سطح خود در تاریخ یعنی ۱۰۷.۶ میلیارد دلار رسید».

دانیل سیلور، اقتصاددان آمریکایی در این خصوص گفته است: «ما فکر می‌کنیم تجارت ممکن است حدود دو تا سه درصد از رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال کم کند».

گفتنی است، کسری تجاری زمانی اتفاق می‌افتد که ارزش واردات یک کشور از ارزش صادرات آن بیشتر شود. این امر به واردات و صادرات کالاها یا محصولات فیزیکی و همینطور به خدمات اشاره دارد. به عبارت ساده، کسری تجاری به این معنی است که یک کشور بیشتر از آنچه که می فروشد، کالاها و خدمات می خرد.

گفته می‌شود محاصره گذرگاه‌های مرزی آمریکا و کانادا توسط رانندگان کامیون کانادایی در ماه گذشته احتمالاً باعث کاهش حجم صادرات شده باشد. دولت گزارش تجارت جامع فوریه را سه شنبه آینده منتشر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار