در طرح امداد نوروزی امسال، یک هزار و ۴۴۲ ماموریت از سوی اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

آقای نوری معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور، کیفیت خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی و پایگاه‌های شهری و جاده‌‎ای چهارمحال و بختیاری در تعطیلات سپری شده نوروزی را مطلوب ارزیابی کرد.

حضور سریع و در کمترین فاصله زمانی، آماده‌باش کامل و خدمات‌رسانی مطلوب و ارائه آموزش‌های لازم به مراجعه‌کنندگان و تماس‌گیرندگان در پایگا‌های اورژانس استان مشاهده شد که این آماده‌باش قابل تقدیر است.

آقای حیدری رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، از انجام یک‌هزار و ۴۴۲ ماموریت از سوی کارشناسان این مرکز از ابتدای اجرای طرح از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ماموریت ۲۲۷ مورد غیرتصادفی، ۲۵۴مورد تصادفی و ۹۶۱ مورد بیماری بود.


بیشتر بخوانید


در این مدت شش هزار و ۵۲۹ مورد تماس امدادخواهی با شماره ۱۱۵ استان انجام شد.

۱۸ هزار و ۸۹۱ نفر به بخش اورژانسِ بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کردند که چهار هزار و ۱۹۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری و ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

در طرح امداد نوروزی امسال تاکنون ۱۱۷ مورد بازدید از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان،۳۶مورد بازدید نظارتی از مراکز درمانی، ۷۰ مورد بازدید از مراکز جامع سلامت و ۱۳ مورد بازدید از کلینیک‌های خصوصی انجام شد.

در این مدت سه نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در استان دچار مسمومیت شدند، ۸۹ بیمار قلبی و ۶۶ بیمار تنفسی از خدمات درمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان استفاده کردند.

در طرح امداد نوروزی ۵۷ پایگاه فوریت‌های پزشکی، سه ایستگاه سلامت نوروزی در شهرستان‌های شهرکرد، سامان و لردگان آماده امدادرسانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.