آقای عباسی از معدوم سازی بیش از ۸۰۶ کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در هفت روز نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

اسداله عباسی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبادان گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۵۶ کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در آبادان ضبط شد که بیش از ۸۰۶ کیلوگرم آن معدوم شد.

به گفته او در هفت روز نخست امسال بیش از ۱۴۲ بازدید بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان آبادان از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان صورت گرفته است که بر این اساس چهار مورد تخلف نیز به مراجع قضایی ارجاع شد و به بیش از ۱۲۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان تذکرات بهداشتی داده شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبادان گفت: پس از انجام آزمایش و نمونه برداری بر روی فرآورده‌های خام دامی توقیفی بر اساس نتیجه آزمایش، اجازه مصرف مشروط آن داده می‌شود و درغیر این صورت فرآورده‌های مزبور معدوم خواهد شد.

او برگزاری دوره‌های آموزشی وترویجی، بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی، پایش‌های دوره‌ای و خود اظهاری و بازدید‌های مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط را از جمله اقدامات اداره دامپزشکی آبادان برای کاهش تخلفات در زمینه تولید و عرضه فرآورده‌های دامی اعلام کرد.

این مسئول به شهروندان محترم توصیه کرد فرآورده‌های خام دامی رااز مراکز معتبر و دارای مجوزات لازم تهیه کنند و افزون بر توجه به خرید محصولات با بسته بندی بهداشتی و دارای تاریخ تولیدو انقضاء از خرید گوشت چرخ کرده آماده موجود در قصابی‌ها ودیگر مراکز عرضه خودداری کنند.

پیش از این ۲۰۰ کیلوگرم مرغ غیرقابل مصرف در خرمشهر معدوم شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.