اقامت بیش از ۱۹۸ هزار مسافر نوروزی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۹۸ هزار و ۵۲۳ نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون از امکانات مراکز اقامتی این استان بهره‌مند شدند.

سید امین قاسمی گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۲۶۴ نفر در هتل‌های استان،۹۷۲ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، یک هزار و ۷۰۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه هزار و ۲۷۰نفر در مهمانپذیرها، ۵۷۱ نفر در هتل آپارتمان ها، چهار هزار و ۱۵۲نفر در اقامتگاه بوم گردی، ۳۵ هزار و ۴۸۰ نفر در خانه مسافرخانه،۵۱ هزار و ۵۶۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت، ۴۶ هزار و ۹۷۰ نفر در تاسیسات اقامتی آموزش و پرورش و ۴۱ هزار و ۵۷۴ نفر در سایر مراکز اقامتی ادارات و مهمان سرا‌های استان اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه در هفتمین روز از فروردین ماه جاری ۲۷ هزار و ۶۶۵ نفر در لرستان اقامت داشتند اظهار داشت: تاکنون بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی استان با ۲۵.۹۸ درصد، در اقامتگاه‌های موقت بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: ۲۸ هتل و هتل آپارتمان، هشت اقامتگاه بوم گردی فعال با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت خواب و ۵۰۰ کف خواب در استان وجود دارد.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که تاکنون از این مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.