کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، آسمان در بیشتر نقاط استان صاف و بدون پدیده خاص جوی است.

یحیی قاینی پور گفت: انتظار می‌رود ساعات بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابرناکی در نوار شمالی استان همراه با بارش پراکنده باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر همین اساس از اواخر وقت امشب، استان تحت تاثیر جریانات سرد شمالی قرار می‌گیرد و فردا سه‌شنبه به طور محسوسی از دمای هوا کاسته می‌شود به طوری که دمای روزانه بین هشت تا ۱۰ درجه و دمای شبانه بین سه تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند.

او گفت: انتظار می‌رود با نفوذ جریان شمالی و افت دما، شاهد افزایش فشار دما در استان باشیم که پیامد آن افزایش شدت وزش باد در بیشتر نقاط استان خواهد بود و این در حالی است که این رخداد در نقاط شرقی استان همراه با گرد خاک، کاهش کیفیت دما و احتمال وجود خسارت پیش‌بینی می‌شود.

قاینی پور گفت: بر همین اساس لازم است تا افراد و نهادهای خدمت رسان به زائران بارگاه رضوی تدابیر لازم را در این خصوص در نظر گیرند زیرا در نواحی سردسیر استان انتظار می رود فردا و همچنین اوایل وقت روز چهارشنبه دمای هوا بین صفر تا پنج درجه زیر صفر کاهش یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات امروز به حدود ۱۹ درجه سانتیگراد برسد و این در حالی است که فردا با کاهش دما به هشت درجه بالای صفر خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.