مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در هفته اول تعطیلات نوروزی در استان کشف شد.

رضا احمدنژاد با اعلام آمادگی ۲۱ تیم گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی گفت: برای شناسایی تغییر کاربری غیر مجازاراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی، ۱۶۸ نفر نیرو با طی مسافت ۸ هزار و ۴۹ کیلومتر جهت صدور اخطار توقف عملیات اجرایی به مناطق اعزام شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوز‌های قانونی از مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی شده و اجازه سودجویی به فرصت‌طلبان در از بین بردن اراضی کشاورزی داده نمی‌شود.

به گفته وی این تیم‌ها با مشارکت نیروی انتظامی، علاوه بر فعالیت مستمر در تمامی ایام سال در ایام نوروز نیز،  با گشت زنی نظارت لازم را بر اراضی کشاورزی معمول داشته و فعال خواهند بود.

احمدنژاد گفت: برای مجموع تغییر کاربری‌های شناسایی شده در ایام تعطیلات نوروزی که در سطح ۴۵ هزار و ۵۴۳ متر مربع بوده است، اخطار و توقف عملیات توسط گشت‌های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی صادر شده است و ۱۰ مورد از این مستحدثات غیر مجاز نیز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و احکام قضایی قلع و قمع بنا شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی، گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت مستمر آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند که در طی تعطیلات نوروزی ۱۸ مورد گزارش مردمی نیز دریافت و اقدامات لازم انجام شده است.

وی گفت: متاسفانه همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز و با فرصت طلبی سودجویان، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی سیر صعودی یافته و در این راستا و در جهت کاهش این معضل امسال با برنامه ریزی‌های یگان و با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضائی، با متخلفان و افراد فرصت طلب به شدت برخورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.