رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از کشته شدن پنج نفر در تصادفات درون شهری ۱۰ روز اخیر خبر داد.

محمد حیدری گفت: حجم تردد در معابر درون شهری استان نسبت به نوروز ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته است.

تصادفات درون شهری ۱۰ روز اخیر (۲۵ اسفند تا ششم فروردین)، منجر به کشته شدن پنج نفر شده که چهار نفر از آنان عابر پیاده بوده‌اند.

به گفته حیدری، نداشتن توجه کافی به جلو مهمترین دلیل تصادفات فوتی امسال است؛ این تصادفات در نوروز امسال مشابه سال گذشته بوده و با وجود رشد قابل توجه تردد مسافران، افزایشی نداشته است.

بنابر اعلام راهداری استان، حجم تردد‌های جاده‌ای (بین شهری) در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته که طبعا همین افزایش در تردد‌های درون شهری استان هم وجود داشته است.

در طرح نوروزی پلیس راهور که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده، ۵۹ تیم گشتی، ۳۰ تیم موتوری و ۹۰ نیروی پیاده، معابر درون شهری استان را پوشش می‌دهند.

به گفته حیدری، هسته اصلی پوشش پلیس راهور، تفرجگاه‌ها و اماکن پرتردد شهر‌های استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در جلسه شورای ترافیک استان کرمانشاه گفت: ۸۶ درصد تصادفات درون‌شهری استان مربوط به شهر کرمانشاه است.

منوچهر فخری گفت: گرچه حدود ۶۰ درصد جمعیت استان در مرکز ساکن هستند، اما این میزان تصادفات پذیرفتنی نیست و باید دستگاه‌های مربوطه یک آسیب‌شناسی مناسب در این زمینه انجام دهند.

 ۷۶ درصد از میزان فوتی‌های عابران پیاده استان نیز مربوط به شهر کرمانشاه است که در این زمینه لازم است پلیس راهنمایی و شهرداری کرمانشاه در جلسه بعدی شورای ترافیک یک گزارش تحلیلی درباره علل و عوامل موضوع ارائه کنند تا تصمیمات مناسب درباره آن گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.