استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان با ویژگی مهمان نوازی و نوعدوستی، مرزداری و نجابت میزبانی شایسته برای مسافران و گردشگران نوروزی از اقصی نقاط ایران اسلامی هستند.

حسین مدرس خیابانی در حاشیه سفر به شهرستان خاش گفت: برپایی سیاه چادرهای فرهنگی ویژه استقبال، پذیرایی و راهنمایی مسافران نوروزی در ورودی‌های خاش از فرهنگ بالا و مهمان نوازی مردم منطقه حکایت دارد.

او گفت: معرفی لباس زنان و مردان و سکونت گاه‌های مردم بلوچ و اجرای موسیقی بومی و محلی از فرهنگ غنی مردم منطقه حکایت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: حضور پرشور مهمانان نوروزی در پست های ایمنی و سلامت و بهره مندی از خدمات و پذیرایی از آنان با چای و شربت و شیرینی بیانگر این مطلب است که مردم منطقه در استقبال از مهمانان با جان و دل هزینه می کنند.

او گفت: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و کمک به ماندگاری و توقف هر چند کوتاه مسافران در با نشاط سازی آنها و کاهش سوانح جاده ای و خسارت های ناشی از آن تاثیرگذار است.

  پس از گذشت دو سال شرایط دشوار کرونایی در کشور، شهرستان خاش سیستان و بلوچستان آماده استقبال از نوروز و مسافران نوروزی و گردشگران شده است.

ظرفیت سفرهای نوروزی فرصتی مهم برای توسعه صنعت گردشگری، انتقال فرهنگ و معرفی آداب و رسوم، سنن و تاریخ شهرستان خاش است.

خاش با داشتن چشم اندازها و جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان (بام شرق ایران)، گل فشان طبیعی پیرگل، ارتفاعات پنج انگشت، بیرک و سیاه بندان، رودخانه ها و دره های کاروندر و ایرندگان، درخت سرو سنگان، چشمه های آب سرد و گرم تفتان و آثار تاریخی متعدد مانند قلعه های حیدرآباد، کمال آباد و ایرندگان، بازارچه سرپوشیده، مسجد جامع و مناره زیبای آن و خیلی از موارد دیگر از مناطق بسیار مهم و جذاب بوده که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند.

شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار