مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت خیران طی ۲سال گذشته تاکنون، ۱۲۶ روستا با جمعیت ۲۷ هزار و ۳۵۰ نفر آبرسانی شده است.

علیرضا قاسمی گفت: از ۱۲۶ روستا تعداد، ۷۱ روستا فاقد تأسیسات آبرسانی بوده و ۵۵ روستا عملیات اصلاح وتوسعه شبکه توزیع انجام شده است.

او گفت: با خرید لوله، اتصالات، پمپ وتجهیزات برای بیش‌از ۷۵ روستا، از منابع محلی آبرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان گفت: همچنین طی این مدت با همکاری گروه همیاران آینده‌نگر استان(هاسب) ۲ دستگاه آب شیرین‌کن به ظرفیت هر کدام ۵۰ متر مکعب در شبانه روز در سطح روستاها نصب و راه‌اندازی شد.

او از واگذاری ۲۴۹ تانکر ثابت از حجم ۵۰۰ تا پنج هزار متر مکعبی برای ۱۱۵ روستا و بازسازی سه دستگاه تانکر آبرسانی سیار خبر داد.

او گفت: هرگونه اقدام در راستای حل مشکل آب آشامیدنی جمعیت روستایی با خیرین به صورت مدون و در راستای تفاهم‌نامه مشخص با تفکیک وظایف انجام می‌شود.

قاسمی گفت»  طی این مدت بیش از ۲۹ تفاهم‌نامه همکاری به منظور آبرسانی به بیش از ۳۵۰ روستا منعقد شده است  :در طرح‌های اجرایی با گروه‌های خیرین و مردم‌نهاد، خرید لوازم توسط گروه‌های خَیری و انجام خدمات فنی و مهندسی و اجرایی توسط شرکت صورت می‌گیرد.

او گفت: در تمامی کارهای لوله‌گذاری، ماشین‌آلات سنگین شرکت از جمله بیل مکانیکی حفاری کانال را انجام می دهد و خدمات مهندسی از جمله مطالعات و تهیه نقشه‌های اجرایی و نظارت بر کیفیت اجرا نیز توسط کارکنان شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان  گفت: بنابر تصمیمات جدید و در قالب طرح جهاد آبرسانی پیش‌بینی می‌شود طی یک بازه زمانی سه ساله ۵۰۰ روستای فاقد آب آشامیدنی و یا دارای تنش آبی با مشارکت خیرین از آب پایدار بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار