رئیس کل دادگستری استان فارس بر برنامه ریزی شهرداری شیراز با محوریت مباحث فرهنگی در سال جدید تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در دیدار با شهردار شیراز و جمعی از معاونین و مدیران کل ستادی این نهاد فرآیند ارائه خدمات و اطلاع رسانی در نوروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه ریزی‌های خوبی از سوی شهرداری برای خدمات دهی و اسکان مسافران نوروزی صورت گرفته است.

او گفت: فعالیت‌های عام المنفعه همواره مورد حمایت دستگاه قضایی بوده و در سال جدید عمده برنامه ریزی‌های شهرداری بر محور مباحث فرهنگی باشد و دادگستری فارس این آمادگی را دارد که در زمینه‌های فعالیت‌های عام المنفعه و فرهنگی مشارکت فعال داشته باشد.

این مقام عالی دستگاه قضایی استان، فعالیت‌های شهردار کلانشهر شیراز و نیرو‌های خدوم شهرداری را خالصانه توصیف و گفت: توجه به مسائل حوزه تحکیم بنیان خانواده و فعالیت‌های فاخر فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است و انتظار می‌رود معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برآن تمرکز ویژه‌ای داشته باشد.

سیداحسان اصنافی شهردار شیراز نیز به حضور پرشور مسافران نوروزی در سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره و گفت: در نوروز ۱۴۰۱ شمار مسافران نوروزی که توسط شهرداری اسکان یافتند نسبت به سنوات گذشته ۶۰ درصد افزایش داشت و نیرو‌های خدوم مدیریت شهری با تشکیل ستاد‌های نوروزی تلاش بسیاری کردند تا از مبادی ورودی به راهنمایی و مدیریت سفر گردشگران نوروزی پرداخته و از سردرگمی آن‌ها در سطح شهر جلوگیری شود.

به گفته او، راه اندازی تور‌های گردشگری از اقامتگاه‌های نوروزی به سمت اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری و طبیعی از اقدامات دیگری بود که شهرداری به آن اهتمام ویژه‌ای داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری خبر از عزم جدی مدیریت شهری برای هم افزایی در حوزه‌های فرهنگی داد و گفت: در سال جدید با همکاری دادگستری فارس برنامه‌های فرهنگی اثرگذاری در راستای کاهش بزه‌های اجتماعی با محوریت معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار خواهیم کرد.

اصنافی می‌گوید: یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری زدودن معضلات و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی در اماکن عمومی به ویژه بوستان‌ها با کمک دادگستری استان و نیروی انتظامی است؛ چرا که این محیط‌ها برای استفاده خانواده‌ها به وجود آمده و حفظ امنیت و آرامش شهروندان ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار