سرپرست قبلی اداره محیط زیست به عنوان معین پلان و پالیسی این اداره معرفی شده است‌.

بر اساس فرمان جدید ملا هبت الله آخند حافظ عزیز الرحمن به‌حیث سرپرست اداره ملی حفاظت از محیط زیست معرفی شده است.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی دولت طالبان با بیان این خبر در صفحه توییتر خود گفت «داکتر زین العابدین عابد»، که پیش از این سرپرست اداره ملی حفاظت از محیط زیست بوده نیز بر اساس فرمان ملا هبت الله آخند، به عنوان معین پلان و پالیسی این اداره معرفی شده است.

این در حالی است که به گفته مقامات دولت سابق، پس از روی کار آمدن دولت اسلامی طالبان در کابل، فعالیت‌های اداره ملی حفاظت از محیط زیست توقف یافته بوده، اما پس از ۵ ماه، با معرفی زین العابدین عابد به عنوان سرپرست موقت این اداره در ماه جدی، فعالیت آن از سر گرفته شد.

این اداره در طول چند ماه گذشته پیرامون کاهش آلودگی هوا به خصوص در شهر کابل دست به تلاش‌های مختلفی زده و از عموم وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی، تاسیسات بخش خصوصی، مالکین بلند منزل‌ها و دیگر منابع آلوده کننده هوا به گونه جدی تقاضا کرد که تدابیر لازم را برای جلوگیری و کاهش آلودگی هوا اتخاذ نمایند.

مسئولان این اداره از شهروندان، علما، مسوولین، صنعتکاران، مالکین منابع آلوده کننده هوا و رسانه‌ها خواسته که بخاطر جلوگیری از تهدیدات آلودگی هوا همکاری نموده و مسئولیت و وظیفه ایمانی شان را ادا نمایند.

در سال گذشته شهر کابل چهارمین شهر آلوده جهان از سوی گروه سوئیسی "آی‌کیو‌ایر" که یکی از نهادهای شناخته شده در سنجش آلاینده‌ها و ذرات مضر تنفسی است، شناخته شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار