استاندار هرمزگان با اشاره به تکمیل ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی در هرمزگان در روز‌های گذشته گفت: با اتمام دور اول سفر‌ها و بازگشت بخشی مسافران هم‌اکنون برخی ظرفیت خالی برای پذیرش مسافر جدید در استان ایجاد شده است.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در تشریح آخرین وضعیت مسافرت‌ها به هرمزگان، گفت: طرح نوروزی در استان هرمزگان از ۲۶ اسفندماه آغاز شده است و تا به پایان روز ششم فروردین ماه ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۱۴۶ نفر مسافر وارد استان هرمزگان شده‌اند.

وی گفت: میران ورود مسافر به هرمزگان نسبت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است، اما در همسنجی با پیش از شیوع کرونا که سال ۹۸ بود افزایش مسافران نوروزی به هرمزگان ۳۶ درصد است.

استاندار هرمزگان گفت: تا پایان روز شنبه ششم فروردین ماه، ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، خانه‌مسافر، اقامتگاه‌ها و واحد‌های بومگردی استان تکمیل شده بود که با خروج بخشی از مسافران در دور نخست سفرها، امکان پذیرش مسافر در برخی از مراکز اقامتی استان ایجاد شده است.

دوستی گفت: در دور اول سفر‌های نوروزی به استان هرمزگان ۳۸۲ هزار و ۷۸۱ نفر از هتل‌ها، مهمانسرا‌ها و خانه مسافر برای اقامت و اسکان استفاده کرده‌اند.

وی گفت: بیش از یک میلیون و ۵۷۰ هزارنفر از کمپ اسکان، بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان استفاده کرده‌اند و ۱۴۱ هزار و ۵۹۶ نفر نیز در مدارس و مراکز رفاهی اقامت داشته‌اند.

استاندار هرمزگان گفت: طی مرحله نخست طرح نوروزی، ۱۰۸ هزار و ۴۷۸ نفر از طریق خطوط هوایی و ۱۸ هزار و ۳۷۵ نفر از طریق خطوط ریلی وارد استان شده‌اند که ورود مسافر از طریق خطوط هوایی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۶۹ درصد و ورود مسافر از طریق خطوط ریلی ۵۹ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: ۴۳۵ هزار و ۳۲۱ خودروی سبک و ۵۵ هزار و ۷۴۰ خودروی سنگین نیز از ۲۶ اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین ماه وارد استان شده است که در مجموع ورود مسافر از طریق جاده‌ها افزایش ۷۴ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته دارد.

استاندار هرمزگان با بیان‌اینکه آمار تجمیعی جابجایی خودرو و مسافر به جزایر استان طی این مدت، ۳۷۲ هزار و ۲۲۳ خودرو و بیش از یک میلیون و ۷۹۵ هزارمسافر بوده است گفت: نزدیک به ۲.۵ میلیون سفر دریایی از طریق بنادر مسافری استان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسیده است و ۵۴۴ هزار و ۶۳۲ نفر در دور نخست سفر‌ها از مناطق گردشگری دریایی استان بازدید کرده اند.


برچسب ها: مراکز اقامتی ، سفرها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.