معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از تکمیل ۷۶ درصدی ظرفیت واحد‌های اقامتی در خراسان رضوی خبرداد.

یوسف بیدخوری گفت: در حال حاضر ضریب اشغال واحد‌های اقامتی رسمی در این استان به صورت میانگین ۷۶ درصد است.

او گفت: ظرفیت واحد‌های اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه سنتی و بومگردی ۱۲۰ هزار نفر است که با احتساب ظرفیت اسکان موقت و اضطراری به ۴۷۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این درصد تکمیل ظرفیت در پایان روز ششم فروردین ثبت شده است و هم اکنون نیز ۲۵ درصد ظرفیت اقامتی استان خالی و میزبان زائران و مسافران موج دوم سفر‌های نوروزی است.

بیدخوری گفت: ظرفیت واحد‌های اقامتی غیر رسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، بوستان‌های زائرپذیر، خوابگاه‌های دانشجویی، زائرسرا‌های ارزان قیمت و زائر شهر رضوی، مهمانسرا‌های دولتی و سایر مراکز اقامتی است.

او گفت: زائرسرا‌های ارزان قیمت و زائر شهر رضوی با ۹۹ درصد بیشترین میزان اقامت را طی این مدت در واحد‌های اقامتی دائم و موقت از آن خود کرده‌اند و خانه مسافر‌ها با ۹۶ درصد، هتل‌ها با ۹۵ درصد نیز در میان واحد‌های اقامتی دائمی بیشترین میزان اقامت را به نام خود زده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.