حاج اسماعیلی گفت: تاکید سالانه بر موضوع تولید، کسب و کار و اشتغال زایی موجب رشد اقتصادی و توسعه کشور، ظرفیت سازی اشتغال خواهد شد.

حمید حاج اسماعیلی گفت: تکرار و تاکید بر موضوع کسب و کار و تولید در کشور نشان دهنده‌ی اهمیت این مسئله برای کشورمان ایران است، چند سالی است که بحث تولید در ایران شعار سال است، اما باید اعتراف کنیم هنوز در ابتدای راه هستیم آن هم به این دلیل که هنوز فعالیت جدی و مهمی پیش رو داریم و کار بسیار جدی و اساسی برای بخش بازار کار و کسب کار‌ها در کشور انجام نشده است.

به گفته ی حاج اسماعیلی رشد اقتصادی در کشور می‌تواند افزایش تولید ناخالص داخلی را به دنبال داشته باشد که خود منجر به افزایش سرانه و رفاه عمومی می‌شود.

این کارشناس روابط کار گفت: برای دستیابی به رشد پایدار، ثبات و پایداری بازار کار، باید تولیدات و بازار و کسب و کار مبتنی بر دانش باشد، مسئله دانش بنیان موضوع جدی است، ما اگر بخواهیم بخش خصوصی را شکل دهیم راهی نداریم جز اینکه کارآفرینان و بخش خصوصی و مردم در بازار کار نقش آفرین باشند.

حاج اسماعیلی گفت: اگر قادر به بومی سازی تکنولوژی و تولید کننده تکنولوژی مبتنی بر دانش نباشیم شاهد افت توسعه کشور و ناپایداری تولیدات خواهیم بود، بنابراین مسئله دانش بنیان از اهمییت زیادی برخودار است و در صورت عدم الویت  و تبدیل نشدن به یک راهبرد اساسی در کشور و  در بازار کار در آینده بازار کسب و کار شکست خواهد خورد.

به گفته  حاج اسماعیلی تولید صرف بدون راهبرد دانش مجدد به شکست ختم می‌شود، تاکید بر مسئله دانش بنیان بودن کسب و کار‌ها موضوع جدی است، این نگاه عمیق به بازار کار کشور است، به شکلی تاکیدش می‌تواند نوعی نقد به گذشته‌ی تولیدات کشور از جمله صنعت خودرو سازی در ۵۰ سال گذشته باشد که به دلیل نبود برنامه و نیروی بومی و قرار نگرفتن در مسیر دانش سال هاست در عرصه صنعت خودرو  به درجه ی مطلوبی نرسیده ایم.

حاج اسماعیلی گفت: مسئله دانش بنیان توجه و تمرکز به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را در کشور افزایش می‌دهد، سال‌های زیادی است که در بخش آموزش‌های دانشگاهی سرمایه گذاری صورت گرفته است، اما متاسفانه نتوانسته ایم آن را به صورت یک فرآیند جدی در بازار کار کشور نشان دهیم.

حاج اسماعیلی گفت: توجه و تاکید بر دانش بنیان بودن کسب و کار‌ها می‌تواند حمایت از دانشگاه ها، دانشجویان، فارغ التحصیلان، دانش پژوهان در کشور افزایش دهد اگر این دسته از افراد محوریت ورود به بازار کار قرار بگیرند، مراکز دانشگاهی مبدع و شروع کننده کسب و کار‌ها در کشور باشند و دانش بنیان بودن کسب و کار‌ها را در کشور رقم بزنند کسب و کار در کشور تغییر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
میشودپلاستیک های رهاشده درطبیعت راجمع کردچپانیددریک عروسک خرسی بزرگ جهت رونق درآمدی خانواده وثبت درگینزوخلق پول دربانک وخریدبیت کوین ودلاروسرمایه گذاری درهرچیزی وپاک سازی طبیعت ازپلاستیک و...بازیافتی.
دراین اندازه هم دانش داشتیم پول همه چیزمان جوربود.بچه توعروسک خرسی رانمیبینه حتی والدینش.مگراهل پاره کردن عروسک خرسی باشه.