سرپرست مرکز آموزشی درمانی نمازی گفت: از ۲۶ اسفند تا ۶ فروردین ۱۴۰۰ این مرکز درمانی به دو هزار و ۶۰۰ بیمار در بخش‌های اورژانس بزرگسالان و کودکان خدمات ارائه کرده است.

احمد حسین زاده گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵۰ بیمار در اورژانس تحت مداوا قرار گرفته و در کمتر از ۶ ساعت مرخص شدند و  به  یک هزار و ۲۵۰ بیمار نیز با بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان، خدمات تشخیصی و درمان‌های حین بستری ارائه شد.

او گفت: بیمارستان نمازی به عنوان بزرگترین مرکز ارجاع بیماران استان و قطب پذیرش بیماران ارجاعی در جنوب کشور، در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در بخش دولتی شناخته می‌شود و به شیوه‌های ارجاع از سایر مراکز درمانی، انتقال از مرکز اورژانس ۱۱۵، ارجاع پزشکان بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین مراجعه مستقیم بیماران به بخش اورژانس کودکان و بزرگسالان، پذیرای بیماران و مراجعان از استان‌های جنوب کشور است.

حسین زاده گفت: در تعطیلات روز‌های پایانی اسفند ۱۴۰۰ و روز‌های ابتدایی امسال به صورت میانگین روزانه نزدیک به ۳۰۰ بیمار در بخش‌های اورژانس بزرگسالان و اورژانس کودکان بیمارستان نمازی پذیرش شده اند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی نمازی گفت: از این تعداد روزانه به صورت میانگین ۱۵۰ بیمار در بخش‌های اورژانس مداوا و ترخیص شدند و ۱۵۰ بیمار نیز بستری شده و در بخش‌های مختلف بیمارستان تحت مداوا و پیگیری قرار گرفته اند.

او گفت: از بیست و ششم اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین۱۴۰۱، روزانه ۳۰ بیمار اورژانس در اتاق عمل‌های این بیمارستان تحت اعمال جراحی اورژانسی قرار گرفتند.

حسین زاده گفت: با وجود کاهش آمار بیماران بستری کووید۱۹ در بیمارستان‌ها طی روز‌های اخیر، به دلیل ارجاع بیماران زمینه‌ای مبتلا به کرونا به بیمارستان نمازی از دیگر مراکز، هم اکنون ۵۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های عادی و ویژه کرونا در این مرکز آموزشی درمانی بستری هستند، اگرچه این آمار به نسبت روز‌های پایانی اسفند ۱۴۰۰ از یک روند کاهشی برخوردار بوده است.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی نمازی گفت: در بیمارستان نمازی با یک هزار و ۲۰۰ تخت مصوب و ۱۶۰ تخت ویژه، بیش از یک هزار بیمار بستری به صورت فعال تحت مداوا هستند.

او گفت: کارکنان مجموعه آموزشی درمانی نمازی در ۶۵ واحد درمانی شامل بخش‌های بستری بخش‌های ویژه، اتاق عمل و واحد‌های تشخیصی و درمان‌های مداخله‌ای پذیرای بیماران هستند.

 حسین زاده با قدردانی از تلاش تمامی اعضای خانواده بزرگ مرکز آموزشی درمانی نمازی در ایام نوروز گفت: انتظار می رود نیمه دوم تعطیلات نوروز امسال با کمترین چالش در حوزه سلامت مردم استان و مسافران نوروزی سپری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار