رئیس ائتلاف دولت قانون و دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق با به حاشیه راندن احزاب و گروه‌های مختلف در انتخاب رئیس جمهور بعدی مخالفت کردند.

نوری مالکی تاکید کرد: «دولتی می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را برای حمایت از وحدت عراق و سازندگی و آبادانی مورد نیاز مردم این کشور انجام دهد.»

به گزارش تلویزیون العهد، رئیس ائتلاف دولت قانون گفت: پیش از هر چیز باید از همه نمایندگان که خطر رویکرد‌های اتخاذ شده برای انتخاب رئیس جمهور را درک کردند قدردانی کنم. از همه کسانی که خطرات و زیان‌های پدیده طرد و در حاشیه قرار دادن (برخی گروه ها) و بی توجهی به خواسته‌ها و معادله‌های سیاسی را درک کردند تشکر می‌کنم.

او گفت: آنچه امروز در پارلمان روی داد به منزله پیروزی برای این خواست و برای یک سوم ضامن است که حمایت از عراق در برابر هرج و مرج و بازگشت طایفه گرایی و جناح بندی و ادامه روند سیاسی در مسیر درست را تضمین کرده است.

قیس الخزعلی: چارچوب هماهنگی در مسیر گفتگو و تفاهم پیش می‌رود

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز گفت: «امروز با توجه به اینکه روند سیاسی در مسیر درست و صحیح آن قرار گرفت، روز تاریخی است.»

او گفت: «چارچوب هماهنگی در مسیر گفتگو و تفاهم پیش می‌رود. شادی ما از برگزار نشدن جلسه انتخاب رئیس جمهور نیست بلکه شادی ما از آنجاست که هوشیاری و بیداری وجود دارد که مسیر شکستن اراده‌ها را متوقف می‌کند. کشور ما دیگر در شرایطی قرار دارد که تحمل شکستن اراده‌ها را ندارد، به ویژه اینکه ما اطلاع داریم برخی بیگانگان می‌خواهند اراده‌های مردم عراق را درهم بشکنند تا کشور عراق را در درگیری‌های مداوم قرار دهند.»

دومین جلسه انتخاب رئیس جمهور بعدی عراق که دیروز (شنبه) برگزار شد به دلیل اختلاف میان احزاب بر سر فراکسیون اکثریت و نامزد‌های ریاست جمهوری و حضور نیافتن آنان در جلسه و به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر برای رأی گیری بی نتیجه پایان یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار