سی و دومین روز از عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین درحالی آغاز شد که تسلط بر دونباس به برنامه اصلی مسکو تبدیل شده است.

سی و دومین روز از عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین با پیشروی این کشور در منطقه دونباس همراه بود. مسکو با تغییر استراتژی خود اکنون بیشتر تمرکز خود را بر تسلط بر مناطق شرقی اوکراین شامل منطقه دونباس قرار داده است. 

همانند روزهای گذشته مقامات آمریکایی و متحدانش عملیات نظامی روسیه را محکوم کرده و وعده دادند موج تحریم های جدیدی را علیه مقامات روسی و اقتصاد این کشور اعمال کنند. با این حال، کارشناسان می گویند تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه تا زمانی که شامل بخش انرژی این کشور نشود نمی تواند کارساز باشد.

با این حال، در میدان نظامی شرایط بسیار متفاوت است. کشورهای غربی و عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده اند تحت هیچ شرایطی حاضر به ورود مستقیم به جنگ اوکراین نیستند. این کشورها همچنین درخواست های کی یف برای دریافت تسلیحات پیشرفته و سنگین همچون سامانه های دفاع موشکی، جنگنده و تانک را بی پاسخ گذاشته اند. در عوض موشک های ضدتانک از جمله تسلیحات رایجی است که کشورهای غربی در حال ارسال به اوکراین هستند.

انتقال مهمات روسیه به نزدیکی نیروگاه چرنوبیل

وزارت دفاع اوکراین: نیروهای روسیه به انتقال مهمات در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل ادامه می‌دهند این کار می‌تواند منجر به نشت رادیواکتیو شود که اوکراین و سایر کشورهای اروپایی را تهدید می‌کند.

۲ سال پیش
ادعای زلنسکی: وضعیت در منطقه زاپاروژیه بسیار دشوار است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با رسانه‌های غیر رسمی روسیه ادعا کرد: وضعیت در منطقه زاپاروژیه بسیار دشوار است. نیروهای مسلح ما از ورود روس ها به قلب ماریوپل جلوگیری کردند. ارتش روسیه شش موشک به سمت سایت‌های غیرنظامی در لویو شلیک کرده است.

۲ سال پیش
استفاده روسیه از انواع مختلف پهپاد

فرماندهی نیروی هوایی اوکراین: نیروهای روسیه به طور فزاینده ای از انواع مختلف پهپاد استفاده می‌کنند و پدافند ما نیز به آنها پاسخ می‌دهد.

۲ سال پیش
اوکراین: روسیه می‌خواهد اوکراین را به دو بخش تقسیم کند

رویترز: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین مدعی شد که روسیه می خواهد اوکراین را به دو بخش تقسیم کند، همان اتفاقی که برای کره شمالی و جنوبی افتاد. وی قول داد که برای جلوگیری از تجزیه کشور، جنگ چریکی انجام دهد.

۲ سال پیش
۱۰ هکتار از جنگل‌های اوکراین در منطقه ممنوعه چرنوبیل آتش گرفتند

لیودمیلا دنیسوا، رئیس اداره شکایات عمومی اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد بیش از ۱۰ هکتار از جنگل‌ها در منطقه ممنوعه چرنوبیل در آتش است. دنیسووا همچنین از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست «متخصصان و تجهیزاتی را برای شروع خاموش کردن آتش بفرستد».  

۲ سال پیش
انگلیس: تانک دادن به اوکراین کارساز نخواهد بود

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس: تامین تانک‌های انگلیسی به اوکراین کارساز نخواهد بود و تمرکز باید بر تعمیر تجهیزات روسی و شوروی باشد که به آموزش کمتری برای ارتش اوکراین نیاز دارد و اوکراینی‌ها با آن‌ها آشنا هستند. 

والاس تایید کرد سامانه‌های دفاع هوایی «استاراستوک» انگلیس برای استقرار در اوکراین آماده است و نیروهای اوکراینی قبلا برای استفاده از آنها آموزش دیده‌اند همچنین او ادعا کرد که کشورش بیش از هر کس دیگری به اوکراین کمک انجام رسانده است.

۲ سال پیش
شروع مذاکرات جدید مسکو_کی‌یف در ترکیه

الجزیره: رئیس هیأت مذاکره‌کننده اوکراین تایید کرد این کشور و روسیه بین ۲۸ تا ۳۰ ماه جاری در ترکیه مذاکره خواهند کرد.

۲ سال پیش
فرانسه: ثبات و امنیت در اروپا در خطر است

الجزیره: وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد استانداردهای ثبات و امنیت در اروپا در خطر است و جهان با تهدیدی برای ثبات همگانی روبرو است. او در ادامه مدعی شد روسیه به اهدافی که می‌خواست نرسید اما باید در گفت‌وگو با مسکو باز نگه داشته شود. در همین راستا رئیس‌جمهور فرانسه با همتای روسی خود صحبت می‌کند.

۲ سال پیش
تلاش اوکراین برای حذف روسیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

النا زرکال، مشاور وزیر انرژی اوکراین تایید کرد که اوکراین با شرکای خود برای اخراج روسیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند. او همچنین اعلام کرد در صورت حذف نشدن روسیه از این سازمان اوکراین تلاش می‌کند تمامی روس‌هایی که در آژانس مقامی دارند از کار خود عزل شوند.

۲ سال پیش
حمله هواپیمای تهاجمی Su-۲۵ به انبار‌های نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین

رگنام: هواپیمای تهاجمی Su-۲۵ نیروی هوافضای روسیه انبار‌های مهمات و تسلیحات نیرو‌های مسلح اوکراین منهدم کردند. این پرواز در شب انجام شده است.

۲ سال پیش
احتمال قحطی در آفریقا بعد از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین

مدیر صندوق بین المللی پول در مصاحبه با  الجزیره: اقتصاد اوکراین به یک سوم کوچک می‌شود و روسیه به سمت رکود اقتصادی عمیق می‌رود. جنگ پس از شروع بهبود اقتصاد جهانی از اثرات کرونا، شوک بزرگی برای اقتصاد جهانی ایجاد کرد. مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ ممکن است مردم را به خیابان ها بکشاند و درگیری و بحران ایجاد کند. جنگ به معنای قحطی در آفریقا است که به گندم و ذرت روسیه و اوکراین بستگی دارد.

۲ سال پیش
رئیس دونتسک: روزانه حدود ۱۷۰۰ غیرنظامی به روسیه «تخلیه» می‌شوند

دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری دونتسک: حدود ۱۷۰۰ نفر روزانه از شهر بندری محاصره شده اوکراین در ماریوپل و دیگر شهر‌ها خارج میشوند.

پوشیلین در بیانیه‌ای در تلگرام با اشاره به شهرک معروف به نیکولسکه در حدود ۱۳ مایلی (۲۱ کیلومتری) شمال غربی ماریوپل گفت: «ساکنان ماریوپل و دیگر شهرک‌هایی که از اشغال رژیم کی یف آزاد می‌شوند به اینجا می‌رسند. به مردم نیاز‌های اولیه، مراقبت‌های پزشکی داده می‌شود و سپس به فدراسیون روسیه تخلیه می‌شوند.»

۲ سال پیش
بازدید مقامات چچنی از اردوگاه نیروهای این جمهوری در اوکراین

رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود تایید کرد گروهی از ریاست‌جمهوری چچن از محل استقرار پرسنل نظامی چچن در اوکراین بازدید کردند. قدیروف اعلام کرد این گروه شامل روسلان آلخانف، وزیر کشور جمهوری چچن و دینیل بیک ایدمیروف، رئیس بخش لجستیک وزارت جمهوری چچن است.

۲ سال پیش
وزارت خارجه اوکراین برگزاری همه‌پرسی در جنوب بدست روسیه را دروغ خواند

وزارت خارجه اوکراین: همه پرسی دروغ در مناطق اشغالی اوکراین باطل است. هیچ کشوری در جهان تغییر اجباری مرزهای اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد.

۲ سال پیش
ناتو: بلاروس نباید مستقیما در این جنگ دخالت داشته باشد

دستیار دبیرکل ناتو اعلام کرد بلاروس نباید مستقیما در این جنگ دخالت داشته باشد. او همچنین مدعی شد تهاجم روسیه به اوکراین تهدیدی برای تمام اروپا است و برای مقابله با آن به اتحادهای قوی نیاز است.

۲ سال پیش
ترکیه خواهان گفت‌وگو با روسیه شد

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس امنیتی دوحه اعلام کرد شکی نیست که باید از اوکراین حمایت کرد اما نباید لزوم باز نگه داشتن پنجره‌ای برای گفت‌وگو با روسیه را فراموش کرد.

۲ سال پیش
مکرون: عباراتی را که بایدن برای پوتین به کار می برد استفاده نمی کنم
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه یکشنبه گفت: از عباراتی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره ولادیمیر پوتین همتای روس خود به کار می برد، و وی را « قصاب » خوانده است، استفاده نمی کند.
 
مکرون بر این باور است که نه با حرفها و نه با اقداماتمون نباید جنگ اوکراین را تشدید کنیم.
 
رئیس جمهور فرانسه افزود: برای هماهنگی عملیات تخلیه شهر ماریوپل در شرق اوکراین، که باید در اسرع وقت انجام گیرد، « فردا یا پس فردا » با همتای روس خود صحبت می کند.
۲ سال پیش
شرکت فرانسوی اوشان در روسیه و اوکراین می‌ماند

ایو کلود، مدیر عامل شرکت فرانسوی اوشان اعلام کرد این شرکت زنجیره خرده فروشی در نظر دارد فعالیت‌های خود را در روسیه و اوکراین حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، مدیرعامل اوشان گفت: «مهم‌ترین مسئله از نظر ما، حفظ کارمندان و اطمینان یافتن از انجام ماموریت اصلی خود یعنی تداوم تغذیه کردن مردم در این دو کشور است. ترک این کشورها، از لحاظ اقتصادی قابل تصور است، اما از دیدگاه انسانی قابل تصور نیست.»

یک سخنگوی شرکت اوشان هفته گذشته اعلام کرد این شرکت در اوکراین ۴۰ سوپرمارکت را اداره می‌کند و حدود شش هزار کارمند از جمله در مناطق جنگ زده دارد، اما از ماندن در روسیه سخنی نگفت.

۲ سال پیش
عملیات مین روبی ارتش روسیه در جنوب اوکراین ادامه دارد

تیپ‌های مهندسی ارتش روسیه به مین روبی منطقه خرسون در جنوب اوکراین ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی آر تی، در این تصاویر سرباز روس مشغول خنثی کردن چیزی است که ظاهراً بمب دست ساز کنار جاده‌ای با ترکش‌هایی از اشیاء فلزی است. مراد گادزیف که برای تهیه گزارش به خرسون رفته است در این باره می‌گوید: در سنگر‌ها و پست‌های کوچک دیده بانی شبیه این نیرو‌های اوکراینی سال‌ها نزدیک مرز با کریمه حضور داشتند و زندگی می‌کردند. تعدادی از آن‌ها فرار کردند و گروهی هم به دست نیرو‌های روس اسیر شدند. سنگر‌ها کیلومتر‌ها ادامه دارد. تیپ‌های مهندسی و تخریب ارتش روسیه نخستین گروه نظامیان بودند که برای خنثی کردن مین‌ها و تله‌های انفجاری وارد این منطقه شدند.

۲ سال پیش
رئیس دومای روسیه: شهروندان آمریکایی باید از رئیس جمهور خود خجالت بکشند

ویچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه در واکنش به توهین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت فقط یک «فرد ضعیف یا بیمار» می‌تواند چنین رفتاری داشته باشد؛ شهروندان آمریکایی باید از رئیس جمهور خود خجالت بکشند.

ولودین در کانال تلگرامی خود نوشت: من پیش از این در این خصوص صحبت کرده‌ام و اکنون بار دیگر تکرار می‌کنم: فقط یک فرد ضعیف یا بیمار می‌تواند اینگونه رفتار کند. دلیل این رفتار توسط روانپزشکان به صورت تخصصی‌تر توضیح داده خواهد شد. از دیدگاه ما مردان، افراد ضعیف این گونه رفتار می‌کنند. شهروندان آمریکا باید از رئیس جمهور خود خجالت بکشند.

در ویدئویی که از شبکه سی ان ان پخش شد، بایدن بار دیگر به خود اجازه داد در مورد پوتین غیر دیپلماتیک صحبت کند. یکی از روزنامه نگاران لهستانی هنگام بازدید بایدن از اردوگاه آوارگان اوکراینی در مرز بین لهستان و اوکراین، از وی پرسید نظرش در مورد پوتین در خصوص حوادثی که در کشور همسایه رخ می‌دهد، چیست؟ بایدن خیلی کوتاه در پاسخ گفت: او (پوتین) قصاب است؛ این چیزی است که من فکر می‌کنم. 

این نخستین باری نیست که فرد شماره یک کاخ سفید به خود اجازه می‌دهد در مورد همتای روس خود با تندی صحبت کند. بایدن روز گذشته نیز بار دیگر تأکید کرد رئیس جمهور روسیه را جنایتکاری جنگی می‌داند.

۲ سال پیش
رئیس لوهانسک به دنبال برگزاری همه پرسی پیوستن به روسیه

رئیس جمهوری خودخوانده  لوهانسک خبر داد: قصد داریم برای پیوستن به روسیه همه پرسی برگزار کنیم.

۲ سال پیش

مرزبانان لهستان اعلام کردند: ۲.۳ میلیون پناهجوی اوکراینی از آغاز تهاجم روسیه وارد لهستان شده اند.

۲ سال پیش
صف طولانی پناهندگان ماریوپل در یکی از پست‌های ایست و بازرسی روسیه

شبکه‌های اجتماعی تصاویری از اهالی ماریوپل که در حال ترک آنجا هستند پخش کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، تصاویر پخش شده در شبکه‌های اجتماعی، صف طولانی پناهندگان را در یکی از پست‌های ایست و بازرسی نیرو‌های روسیه در منطقه واسیلیفکا از توابع منطقه زاپاروژیا نشان می‌دهد.

براساس گزارش این شبکه روسی، نیرو‌های روسیه برای جلوگیری از نفوذ نظامیان گردان نازی‌های اوکراین موسوم به ”آزوف“ تحت پوشش پناهنده، هویت پناهندگان را بررسی می‌کنند.

۲ سال پیش
روسیاالیوم: انهدام سامانه پدافند هوایی بوک با موشک‌های دقیق روسیه

یکی از سامانه‌های پدافند هوایی بوک در کی‌یف با موشک‌های دقیق روسیه هدف قرار گرفت و منهدم شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه تصاویری از لحظه انهدام سامانه پدافند هوایی بوک در اوکراین پخش کرد.

ارتش روسیه این سامانه را در چارچوب عملیات نظامی ویژه در اوکراین با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار داد و منهدم کرد.سامانه‌ای که هدف قرار گرفت در کی‌یف مستقر بود.

۲ سال پیش
حدود ۲۰ هزار داوطلب از سراسر جهان در اوکراین می جنگند

به گزارش شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز، حدود ۲۰ هزار داوطلب از سراسر جهان، از جمله کهنه سربازان آمریکایی به درخواست رئیس جمهور اوکراین برای کمک به مردم این کشور پاسخ داده اند.

۲ سال پیش
نخست وزیر یونان: تحریم‌ها بیشتر از روسیه به اروپا آسیب می‌زند

به گزارش شبکه تلویزیونی آر تی، نخست وزیر یونان اذعان کرد تحریم‌های گسترده بی سابقه‌ای که علیه روسیه اعمال شده است، «واقعاً تاثیرگذار» است. وی با اشاره به افزایش هزینه‌های انرژی هشدار داد اتحادیه اروپا باید مراقب باشد اجازه ندهد تحریم‌ها به اروپا بیشتر از مسکو لطمه بزند.
ریچارد وِرنِر، استاد رشته بانکداری و امور مالی نیز معتقد است با توجه به قطع کل روابط اقتصادی اروپا با روسیه به عنوان اقدام تنبیهی علیه جنگ روسیه در اوکراین، وضعیت مربوط به قیمت فزاینده سوخت ممکن است حتی بدتر هم بشود.

وِرنِر گفت: انرژی مورد نیاز اروپا تا حد قابل توجهی از روسیه تامین می‌شود. اروپا کم و بیش از سوی آمریکا تحت فشار است تا نه تنها به سوی خود شلیک کند، بلکه حتی شاید خود را قطع عضو کند. تا همین حالا شاهد بوده ایم که تامین کنندگان گازوئیل در اتریش و آلمان هشدار داده اند که این سوخت‌ها سهمیه بندی خواهند شد، چون میزان کافی از آن‌ها در در دسترس نخواهد بود. دیگر فقط مسئله قیمت‌ها نیست. بلکه موضوع این است که میزان سوخت کافی وجود نخواهد داشت. آثار و نتایج این امر همین حالا مشهود و چشمگیر است و صرفاً افزایش خواهد یافت.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه گزارش داد: یک پایگاه بزرگ سوخت بر اثر یک حمله موشکی با دقت بالا در حومه شهر لویو در غرب اوکراین همچنین ۶۷ تأسیسات نظامی اوکراینی و انبار‌های موشکی سامانه‌های اس-۳۰۰ و بوک در حومه کی‌یف منهدم شدند.

۲ سال پیش
انگلیس مبادله با طلا را به فهرست تحریم‌های روسیه افزود

انگلیس در تازه‌ترین نسخه تحریم‌ها، مبادله با روسیه به طلا را به فهرست محدودیت‌های اعمال شده بر بانک مرکزی افزود.

بر اساس این راهنما ارائه خدمات مالی برای انجام مبادلات با بانک مرکزی روسیه از طریق طلا، ممنوع شده است.

۲ سال پیش
کولبا از موافقت آمریکا با ارسال جنگنده های لهستانی به اوکراین خبر داد
وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد آمریکا با تحویل جنگنده های لهستانی به اوکراین مخالفتی ندارد.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، دمیترو کولبا اعلام کرد واشنگتن به کی‌یف اعلام کرده است با ارسال جنگنده های لهستانی برای اوکراین مخالفتی ندارد. وی افزود الآن توپ در زمین لهستان است.
 
او که با فرانس پرس گفتگو می کرد افزود اوکراین این مسئله را به تفصیل با لهستان بررسی می کند تا از موضع این کشور اطلاع پیدا کند.
 
وزیر اوکراینی تاکید کرد کشورش نیاز شدیدی به تعداد بیشتری جنگنده دارد.
۲ سال پیش
مقام اوکراینی: با ایجاد دو کریدور برای خروج مردم از ماریوپل موافقت شد
به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون نخست وزیر اوکراین گفت با ایجاد دوکریدور بشردوستانه موافقت شده است و افراد می توانند با خودروهای شخصی خود ماریوپل را ترک کنند.
۲ سال پیش

مشاور وزیر کشور اوکراین مدعی شد که روسیه تخریب انبارهای نفت و مواد غذایی ما را آغاز کرده است.

۲ سال پیش

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد نیروهای روسی بر محاصره نیروهای اوکراینی نزدیک مناطق جدایی طلبان متمرکز شده اند. نیروهای روسی از شهر خارکیف در شمال دنباس و شهر ماریوپل در جنوب این منطقه در حال پیشروی هستند. شرایط میدان نبرد در شمال اوکراین تا حد زیادی پایدار است.

۲ سال پیش

ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین گزارش داد:

  • نیرو‌های اوکراینی ۷ حمله نیرو‌های روسی به دونتسک و لوهانسک را دفع کردند.
  • ما روز گذشته موفق شدیم ۸ دستگاه تانک، ۸ خودروی زرهی و ۳ خودروی روسی، ۱۲ پهپاد و ۱ موشک کروز روسیه را منهدم کنیم.
۲ سال پیش
تراس: احتمال لغو تحریم های روسیه وجود دارد

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس: در صورتی که مسکو با آتش بس کامل موافقت کند و نیروهایش را خارج کند، تحریم ها ممکن است لغو شوند.

او گفت: کرملین همچنین باید متعهد شود که در صورت لغو تحریم های اعمال شده علیه صدها شخصیت و نهاد روسی لغو، در آینده دست به هیچ گونه تجاوز بیشتری نزند.

۲ سال پیش
افسری که پیش بینی می کرد جنگ اوکراین ۴ روزه به پایان برسد کشته شد

وزارت دفاع اوکراین می گوید یک ژنرال دیگر روس به نام ژنرال یاکوف رزانتسف در یک حمله در نزدیکی شهر خرسون در جنوب این کشور کشته شده است.

۲ سال پیش
پسکوف: در قدرت ماندن پوتین به بايدن ارتباطى ندارد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین: جو بایدن کسی نیست که تصمیم بگیرد چه کسی در روسیه در قدرت بماند.

دفتر ریاست جمهوری روسیه در واکنش به سخنان بایدن که روز شنبه در ورشو عنوان شد گفت: «در قدرت ماندن ولادیمیر پوتین امری است که به مردم روسیه ارتباط دارد نه جو بایدن.»

بایدن گفته بود: « این مرد (پوتین) نمی‌تواند در قدرت باقی بماند.»

کاخ‌سفید هم در واکنش به کرملین گفت منظور بایدن این بوده که رئیس جمهوری روسیه نمی‌تواند از قدرت خود برای تعیین سرنوشت کشورهای منطقه استفاده کند و نباید آن را به معنای خواست آمریکا برای براندازی در مسکو قلمداد کرد.

۲ سال پیش
باقی ماندن بهای نفت در بالای ۱۲۰ دلار در هر بشکه

با ادامه جنگ اوکراین و نیز نگرانی ها از تشدید تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه، بهای نفت در بازار انرژی تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال به ۱۲۰ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز ۱۱۳ دلار و ۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. قیمت سبد نفتی اوپک نیز با یک دلار و ۹۳ سنت افزایش، به ۱۱۸ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس می کوشند به دلیل جنگ اوکراین بخش انرژی روسیه را هدف قرار دهند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر به طور رسمی واردات نفت از روسیه را ممنوع اعلام کرد. با این حال، مقامات غربی همچنان در مورد تحریم کامل نفت و گاز روسیه مردد هستند.

اروپا بیش از چهل درصد از گاز وارداتی خود را از روسیه تامین می کند و هم اینک جایگزین مطمئنی برای آن ندارد. آلمان به عنوان بزرگترین وارد کننده انرژی از روسیه خط لوله نورد استریم 2 را به حالت تعلیق درآورده است. همین موضوع باعث افزایش بهای گاز مصرفی در این کشور شده است.

۲ سال پیش
تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

به گزارش شبکه تلویزیونی تی. آر. تی هابر، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وجود یک شیء ناشناس شبیه به مین در تنگه بسفر، این تنگه تا اطلاع ثانوی بسته شد.

پیشتر، رسانه‌های ترکیه‌ای از پیدا شدن جسمی خارجی شبیه به مین دریایی در ورودی تنگه بسفر خبر دادند. پس از این موضوع وزارت دفاع ترکیه از آغاز اقداماتی برای خنثی سازی این شیء در تنگه بسفر خبر داد.

سرویس امنیت فدرال روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود ارتش اوکراین پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، حدود ۴۲۰ مین در مسیر‌های بندر اودسا، اوچاکوف، چرنومورسک و یوژنی نصب کرده است.

۲ سال پیش
روسیه مناطق پرجمعیت را هدف قرار می‌دهد

 وزارت دفاع انگلیس در توئیتر مدعی شد حملات هوایی و موشکی روسیه، مناطق پرجمعیت در اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

وزارت دفاع انگلیس افزود: روسیه به شلیک مهمات هدایت شونده از داخل حریم هوایی خود ادامه می‌دهد تا آسیب پذیری هواپیما‌های خود را در برابر پدافند اوکراین کاهش دهد.

۲ سال پیش
آنچه اوکراین میخواهد تانک، پدافند هوایی و سلاح‌های ضد کشتی است

شبکه تلویزیونی الجزیره، گزارش داد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: آنچه اوکراین می‌خواهد تانک، پدافند هوایی و سلاح‌های ضد کشتی است. اوکراین، تنها به یک درصد هواپیماهای ناتو و یک درصد تانکهای آن نیاز دارد و بیش از این درخواستی نخواهد داشت.

با این حال، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده اند حاضر به واگذاری تسلیحات پیشرفته همانند سامانه های پدافند هوایی و تانک به اوکراین نیستند. پیشرفته ترین تسلیحاتی که این کشورها در اختیار اوکراین قرار داده اند تنها موشک های هدایت شونده ضدتانک بوده است. 

۲ سال پیش
در صورت خروج نظامیان روسیه از اوکراین، امکان لغو تحریم‌ها وجود دارد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزیر امور خارجه انگلیس به روزنامه دیلی تلگراف گفت: تحریم‌های تشدید شده بر ضد روسیه، در صورتی که پوتین نیروهایش را از اوکراین خارج کند، می‌تواند لغو شود.

این نخستین بار است که مقامات غربی بر لغو تحریم های روسیه در صورت خروج این کشور از خاک اوکراین اشاره می کنند. 

۲ سال پیش
کمک ۱.۳۶ میلیارد دلاری نظامی آمریکا طی یکماه جنگ به اوکراین

شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌هایی بر بیش از ۴۷۰ فرد و ۱۹۶ نهاد و ۹ بخش روسیه در یک ماه از جنگ بر ضد اوکراین اعمال کرده ایم.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: افزون بر این، کمک‌های نظامی به ارزش یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار نیز در طول یک ماه جنگ به اوکراین ارائه کرده ایم.

۲ سال پیش
بلینکن: از پوتین می‌خواهیم راه صلح و دیپلماسی را انتخاب کند

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت از پوتین می‌خواهیم راه صلح و دیپلماسی را انتخاب کند.

وی افزود: قصد داریم ۱۰۰ میلیون دلار دیگر به عنوان کمک‌های امنیتی و به منظور تقویت توان وزارت امور داخلی اوکراین به این کشور ارائه کنیم.

۲ سال پیش
تصمیم گیری درباره پوتین با بایدن نیست

سخنگوی ارشد کرملین روز شنبه اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را درباره این که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "نمی تواند در قدرت بماند", رد و اعلام کرد روس‌ها تصمیم می‌گیرند چه کسی باید رهبرشان باشد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرگزاری رویترز در پاسخ به پرسشی درباره سخنان بایدن اعلام کرد: "تصمیم گیری در این خصوص با بایدن نیست. رئیس جمهور روسیه توسط روس‌ها انتخاب می‌شود".

یک مقام کاخ سفید در این باره اعلام کرد بایدن، که این اظهارات را در ورشو بیان کرده بود، خواهان تغییر رژیم در روسیه نبوده است.

۲ سال پیش
بایدن: باید برای یک مبارزه طولانی آماده شویم

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ورشو گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی لهستان و اروپای شرقی آزاد شدند و این نتیجه یک مبارزه طولانی بود.

بایدن افزود: در این نبرد باید برای یک مبارزه طولانی آماده شویم. در مبارزه ما برای آزادی، اوکراینی‌ها در خط مقدم هستند و مبارزه آن‌ها برای ارزش‌های دموکراسی است. من با یک پیام روشن به اروپا آمدم مبنی بر اینکه هر چقدر جنگ طول بکشد ما باید متحد باقی بمانیم. مردم روسیه دشمن ما نیستند و پوتین نمی‌تواند در قدرت بماند.

۲ سال پیش
شلیک چهار موشک کروز از کشتی جنگی روسی

وزارت دفاع روسیه تصاویر شلیک چهار موشک کروز را از یک کشتی جنگی در دریای سیاه به سوی مواضع ارتش اوکراین در منطقه ژیتومیر به تصویر می‌کشد.

کشتی های جنگی روسیه در دریای سیاه نقش واحد توپخانه ای و پدافند موشکی این کشور را در جنگ اوکراین ایفا می کنند. برتری دریایی روسیه باعث شده است اوکراین عملا دسترسی خود به دریای سیاه را از دست بدهد. 

۲ سال پیش
تخریب ۹۱ پایگاه نظامی اوکراین

خبرگزاری یونیوز، وزارت دفاع روسیه از تخریب ۹۱ پایگاه نظامی اوکراین در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

۲ سال پیش
اولیانوف: آمریکا برنده و اروپا بازنده تحریم های روسیه است

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد اروپایی ها بازنده تحریم مسکو هستند و در این میان آمریکا برنده این بازی است. 

وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ذی نفع اصلی تحریم های روسیه بی تردید آمریکا است. در این شرایط کشورهای عضو اتحادیه اروپا بازنده ماجرا هستند. آنها عامدانه و بدون هیچ تفکری این مسیر را انتخاب کردند. 

اشاره اولیانوف به تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا بر بخش های بانکی و انرژی روسیه است. بیش از 40 درصد انرژی این اتحادیه از روسیه تامین می شود و تحریم مسکو باعث ایجاد تورم در این کشورها است. براساس برآوردهای انجام شده هم اینک بهای گاز مصرفی در اروپا نسبت به سال گذشته 20 برابر افزایش را نشان می دهد. کارشناسان بخش انرژی می گویند در صورتی که کشورهای غربی به طور کامل بخش انرژی روسیه را تحت تحریم های خود قرار دهند بهای جهانی نفت و گاز به رقم بی سابقه ای خواهد رسید. 

۲ سال پیش
بایدن: پوتین قصاب است

در جدیدترین فیلم منتشر شده از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، وی طی دیدار با پناه جویان اوکراینی در ورشو ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را ”قصاب” خواند.

بایدن در پاسخ به این پرسش که درباره پوتین چه فکر می کند، گفت: «او یک قصاب است». این دیدار که در ورزشگاه ملی ورشو انجام می شد به طور زنده از چند شبکه تلویزیونی در حال پخش بود.

این نخستین بار نیست که رییس جمهور آمریکا از این نوع واژه ها برای توصیف ولادیمیر پوتین استفاده می کند. پیش تر بایدن پوتین را یک دیکتاتور، جنایتکار جنگی، و فردی که باید از قدرت ساقط شود خوانده بود. کرملین بارها نسبت به اظهارات ضدروسی مقامات کاخ سفید واکنش نشان داده و آنها را غیرقابل قبول خوانده بود.

۲ سال پیش
اذعان وزیر انرژی قطر بر ناتوانی جهان در جایگزینی گاز روسیه

سعد شریده الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد هیچ کس نمی‌تواند به سرعت جایگزین انرژی روسیه در اروپا شود. حجم گازی که از روسیه به اروپا وارد می شود بیش از آن است که بتوان آن را در کوتاه مدت جایگزین کرد.

سعد شریده الکعبی گفت ”فکر نمی‌کنم فورا بتوانیم کمکی کنیم ... حجمی که از آن صحبت می‌کنیم، یعنی ۳۰ تا ۴۰ درصد گاز وارداتی و این چیزی نیست که بتوان یک شبه برای آن جایگزین پیدا کرد.“

آمریکا روز جمعه اعلام کرد تلاش خواهد کرد در سال جاری ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع به اروپا برای رها شدن از وابستگی به گاز روسیه عرضه کند.

الکعبی که مدیر اجرایی ارشد ”قطر انرژی“ نیز است، گفت جدول زمانی احتمالا بسیار طولانی‌تر از آن خواهد بود و مستلزم کمک عرضه کنندگان دیگر انرژی است. فکر می‌کنم برای دستیابی به این هدف، نیازمند بازیگران بسیاری در سراسر جهان هستید.

وی افزود: ”برای دستیابی به این امر، احتمالا به هفت سال دیگر زمان نیاز باشد – پنج تا هفت سال دیگر ... این چیزی نیست که فورا امکان پذیر باشد.“

به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا قصد دارد وابستگی خود به گاز روسیه را در سال جاری دو سوم کاهش دهد و به واردات همه سوخت‌های فسیلی از روسیه تا سال ۲۰۲۷ پایان دهد. روسیه حدود ۴۰ درصد از نیاز گاز اروپا را تامین می‌کند.

۲ سال پیش

برچسب ها: اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دم پوتین گرم مرده مرد
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۰۲:۰۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
باید خیلی مرد باشی که قاتل 600 هزار سوریه‌ای بیگناه را مرد بدونی اونهم مرد مرد.
البته از خانمهای شریف بابت بکار بردن این اصطلاح "مرد" در مفهوم رایج آن عذر میخواهم ، ناگزیر بودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
شما که شدید خبرگزاری اسپوتنیک روسیه.تمام از تلفات اوکراین می نویسید.!!و موفقیت اربابتون پوتین.نمی دانم روز شکست پوتین و روسیه که نزدیک است چه خواهید نوشت.؟ارتش روسیه در یک مانور و عملیات ویژه در اوکراین نمی دانیم چرا دچار شکست و نابودی شد؟!؟!؟! پوتین اعلام کرد به خاطر مصلحت ادامه عملیات ویژه را در حومه مسکو ادامه خواهیم داد .....
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۰۱:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز ، نگران نباش ، اینها خیلی وقیح‌تر از این حرفها هستند ، یک خزعبلاتی میبافند ، مگر در صدها و هزاران فاجعه و افتضاح ندیده‌ایم ، نمونه‌اش قتل عام ۶۰۰ هزار سوریه‌ای بیگناه بدست همین روسیه و نوکرانش یا . . .
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۳:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
این همه خبر درباره اوکراین منتشر میکنید چرادرباره جنگ یمن اینکاررا انجام نمیدهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
ماشااله اخبار یمن که خوراک هرروز خبرگزاریامونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
ما خودمون طعم تجاوز عراق به خاک کشورمون چشیدیم پس هر تجاوزی در هر جای جهان محکوم میکنیم‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
پوتین با خودت و اک راین. چکار کردی و چکار میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
،در حالی که بیشتر از یک ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی از توقف یا پیشرفت کند نیروهای روسی در جبهه‌های جنگ است شکست خفت با روسیه نزدیک است همه تجاوز وازار وشکنجه کودکان اوکراینی را محکوم کنندپوتین جلاد و کودک کش است
Iran (Islamic Republic of)
یارولی خان
۲۲:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
پوتین برنامه دارد آدمی نیست که بی گدار به آب بزند
وانگهی وقتی دید از چهار طرف از سوی ناتو در محاصره است باید واکنش نشان می داد آمریکا صد سال است جهان را درگیر صدها جنگ کرده ولی نفس هیچ اروپایی نژادپرستی بالا نیامد و شما هم لطفا کارشناسی نفرمایید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
باید پایگاه هایی بسازیم که هر تروریستی نتواند آن را اشغال کند
Canada
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر متجاوز مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی درمانده از قدرتت چی مانده ای غربگرا وامانده تا سقوط کی اف چند روزی بیشتر نمانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سربازان روسی وقتی که داشتن فرار می کردند خودشان را بیچاره کردند چونکه یک سامانه پیشرفته جنگ الکترونیک را در دست ارتش اکراین جا گذاشتن. یک روزی هم پرده ها پایین می افتد و حقیقت هواپیمای مسافربری اوکراینی که توسط سامانه موشکی که به احتمال خیلی زیاد مورد تهاجم الکترونیکی یکی از کشورها که باید دید کدام کشور بود در آسمان ایران هدف قرار گرفت و تعدادی مظلوم به شهادت رسیدند مشخص می شود. این جنگ الکترونیک و سایبری به مراتب سختر از جنگ کلاسیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
دو پهلو حرف نزن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بلایی که این اروپایی‌ها سر سوریه ، عراق ، یمن ، فلسطین ، و ایران آوردند باید سرشون بیاد تا بفهمن یه من ماست چند کیلو کره داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
لعنت بر اکراین..روسیه باید اکراین رو با خاک یکسان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
لعنت بر جنگ افروزان، لعنت بر جنگ طلبان و طرفداران جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
در جواب ۱۶:۱۹ باید عرض کنم لعنت به کسانی که الان زبانشان باز شده و روسیه رو محکوم می‌کنند بله باید گفت چرا وقتی که همین اروپایی‌ها و غربی‌ها، کودکان و زنان بیگناه را در سوریه ، یمن ، فلسطین و عراق تکه تکه می‌کردند لال بودند ؟؟؟ شماها نه تنها مخالف جنگ هستین بلکه موافق جنگ و کشتار غیرنظامیان بیگناه هستین.شماها همان سلطنت طلبان و جیره خوران غربزده هستین که نون و آب این مملکت رو میخورین و دنبال استخونهای غرب و شرق هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
لعنت بر طرفدار ویرانی جنگ بدبختی معلومه در جنگ نبودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
نان وآب!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اول گفتن هدف سقوط کیف هست الان میگن نه هدف سرخون هست خخخخخخ کی فکرشو می‌کرد پوتین نتونه از پس حتی یه اوکراین بربیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . مقاومت مردم اوکراین در برابر خواسته های روسیه این واقیعیت را برای سایر مردمان جهان نشان داد که یک کشور هسته ای نمی تواند به کشور دیگری بگوید که شماها نمی توانید فعالیت هسته ای داشته باشید و نیز نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید دارای ارتش نظامی داشته باشید . نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید به سلاح جدید مانند موشک و غیره داشته باشد . هر کشوری حق دارد که خودش تصمیم بگیرد که عضو چه پیمانی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۲:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
ولی آمریکا و اروپا متونن به ایران بگن شما هیچ چیز نباید داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه بزن اکراین رو بترکون، دمت گرم، هر چی موشک داری بزن، بزن بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
چه سودی برای شما دارد؟
شما دلال و فروشنده موشک هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
نظرت چیه عزیزاتم بفرستیم اوکراین خوبه نه
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۰۱:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
یه جمله کلیشه‌ای هست که ، نظر هر کسی محترمه ، اما انصافا نظر این موجود . . .
United States of America
علی
۱۲:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا شهامت ندارید بگویی تجاوز روسیه ؟؟؟!!!!عملیات ویژه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . مقاومت مردم اوکراین در برابر خواسته های روسیه این واقیعیت را برای سایر مردمان جهان نشان داد که یک کشور هسته ای نمی تواند به کشور دیگری بگوید که شماها نمی توانید فعالیت هسته ای داشته باشید و نیز نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید دارای ارتش نظامی داشته باشید . نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید به سلاح جدید مانند موشک و غیره داشته باشد . هر کشوری حق دارد که خودش تصمیم بگیرد که عضو چه پیمانی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
به همان دلیل که حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ اسمش بود عملیات صلح نه تجاوز به عراق...
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۰۲:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
مگر ندیدی سفیر روسیه چه امر فرمودند.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۲:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه دچار خطای محاسباتی شد و گرفتار شد .

تحریم ها روسیه را منزوی تر می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه هرچه تکان بخورد بیشتر شکست میخورد و به باتلاق نابودگر فرو میرود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
ارباب که شکست بخوره نوکر هم شکست میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . مقاومت مردم اوکراین در برابر خواسته های روسیه این واقیعیت را برای سایر مردمان جهان نشان داد که یک کشور هسته ای نمی تواند به کشور دیگری بگوید که شماها نمی توانید فعالیت هسته ای داشته باشید و نیز نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید دارای ارتش نظامی داشته باشید . نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید به سلاح جدید مانند موشک و غیره داشته باشد . هر کشوری حق دارد که خودش تصمیم بگیرد که عضو چه پیمانی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۰۲:۱۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بینهایت لایک.
ارباب ، نوکر ، شکست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مهم نیست که بگوییم عملیات نظامی و یا حمله نظامی و یا ...، مهم اینه که خیلی ها از اروپایی های چشم آبی، مو بور، نژاد پرست، متنفر شدند.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۵۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اینکه شما تیتر این خبر رو زدین عملیات نظامی جالبه
یه ماهه روسیه اکراین رو به خاک و خون کشیده و رسما وارد جنگ شده
بعد شما میگین عملیات نظامی انگار داره مانور انجام میده شماهم موافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه زورش نرسید کیف و ماریوپل و...بگیره حالا الکی میگه زوم کردیم رو دونباس اونجا هم غلطی نمیکنه قدرت پوشالی روسیه هم رو شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بی سواد اوکراین حق روسیه است نه حق یانکی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
حق؟ عصر مغوله مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مگه یه تیکه گوشته که حق باشه پس اونطوری باشه کل افغانستانو کشورهای حوزه قفقاز هم حق ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . مقاومت مردم اوکراین در برابر خواسته های روسیه این واقیعیت را برای سایر مردمان جهان نشان داد که یک کشور هسته ای نمی تواند به کشور دیگری بگوید که شماها نمی توانید فعالیت هسته ای داشته باشید و نیز نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید دارای ارتش نظامی داشته باشید . نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید به سلاح جدید مانند موشک و غیره داشته باشد . هر کشوری حق دارد که خودش تصمیم بگیرد که عضو چه پیمانی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . مقاومت مردم اوکراین در برابر خواسته های روسیه این واقیعیت را برای سایر مردمان جهان نشان داد که یک کشور هسته ای نمی تواند به کشور دیگری بگوید که شماها نمی توانید فعالیت هسته ای داشته باشید و نیز نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید دارای ارتش نظامی داشته باشید . نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید به سلاح جدید مانند موشک و غیره داشته باشد . هر کشوری حق دارد که خودش تصمیم بگیرد که عضو چه پیمانی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
عاقبت اعتماد به غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . مقاومت مردم اوکراین در برابر خواسته های روسیه این واقیعیت را برای سایر مردمان جهان نشان داد که یک کشور هسته ای نمی تواند به کشور دیگری بگوید که شماها نمی توانید فعالیت هسته ای داشته باشید و نیز نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید دارای ارتش نظامی داشته باشید . نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید به سلاح جدید مانند موشک و غیره داشته باشد . هر کشوری حق دارد که خودش تصمیم بگیرد که عضو چه پیمانی باشد .
Canada
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
این عاقبت هر کشوریه که اعتماد به غرب و شرق کنه. همانطور که سعودیا تو یمن تحقیر شدن روسیه هم تو اکراین تحقیر شد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۳۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
تجاوز روسیه به اوکراین شده عملیات نظامی روسیه در اوکراین........ از تجاوز حمایت نکنید که دامن گیر خودتان می شود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . مقاومت مردم اوکراین در برابر خواسته های روسیه این واقیعیت را برای سایر مردمان جهان نشان داد که یک کشور هسته ای نمی تواند به کشور دیگری بگوید که شماها نمی توانید فعالیت هسته ای داشته باشید و نیز نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید دارای ارتش نظامی داشته باشید . نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید به سلاح جدید مانند موشک و غیره داشته باشد . هر کشوری حق دارد که خودش تصمیم بگیرد که عضو چه پیمانی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه تو اکراین زمین گیر شد با محاسبات خودشون قرار بود در یک هفته اکراین تصرف کنن و رییس جمهور جدید سر کار ببرن ولی رییس جمهور قهرمان زلنسکی نقشه روسیه نقش بر آب کرد و روسیه داره تو لجنزار خودش دست پا میزنه و حالا که نتونست کیف تصرف کنه مجبور شده عقب نشینی کنه تا منطقه دنباس از دستش در نره مردم اکران خوب درخشیدن پوز روسیه به خاک مالیدن روسیه زن و کودک کش وحشی خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . مقاومت مردم اوکراین در برابر خواسته های روسیه این واقیعیت را برای سایر مردمان جهان نشان داد که یک کشور هسته ای نمی تواند به کشور دیگری بگوید که شماها نمی توانید فعالیت هسته ای داشته باشید و نیز نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید دارای ارتش نظامی داشته باشید . نمی تواند بگوید که شما ها نمی توانید به سلاح جدید مانند موشک و غیره داشته باشد . هر کشوری حق دارد که خودش تصمیم بگیرد که عضو چه پیمانی باشد .
آخرین اخبار