بهادری جهرمی با اشاره به فروش بلیت‌های سفر در پنج روز اول سال، گفت: این حجم از تقاضا که رکورد شکست، نوید آغاز چرخه اقتصادی در حوزه‌های گردشگری است.

سخنگوی دولت در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در سال‌های گذشته به دلیل بحران سیل و کرونا، کسب و کار‌ها تعطیل شده بود. مشاغل خرد صدمه دیدند، اما این افزایش آمار سفر، شیرینی بازگشت رونق را به وجود می‌آورد و امید به تحقق رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در بودجه را تقویت می‌کند.

مرکز مدیریت راه‌های کشور در گزارشی اعلام کرده که در ۹ روز سفر نوروزی، مجموع تردد‌های بین استانی به حدود ۱۸ میلیون خودرو رسیده است.

به گفته بهادری جهرمی «آمار‌ها نشان می‌دهد تردد‌ها حدود ۴٠ درصد افرایش یافته است و حتی نسبت به پیش از کرونا حدود ١۵ درصد تا کنون افزایش داشتیم که امیدوار کننده است.»

بر اساس آمار مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد‌های بین استانی در مقایسه با مدت مشابه در نوروز پارسال ۴۴ درصد و در مقایسه با نوروز ۱۳۹۹، ۱۷۴ درصد افزایش یافته است.

خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی و رضوی و اصفهان در صدر جدول بیشترین تردد قرار دارد.

همچنین به گفته شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی که در این بازدید حضور داشت، تاکنون در حمل‌ونقل هوایی داخلی ۶٠ درصد و در تردد خارجی حدود ٢٠٠ درصد نسبت به پارسال افزایش تردد وجود داشته است.

با این وجود، بنا بر اعلام پلیس راهور، طی ده روز از آغاز سفر‌های نوروزی، ۴۳۱ نفر به دلیل تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

در این بازدید همچنین استانداران و مسئولان استان‌های قم، ایلام، فارس، کردستان، آذربایجان‌شرقی آمار و اطلاعات تردد وسایل نقلیه و ضریب اشغال در مراکز اقامتی حوادث و تلفات تصادفات ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار