رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: سال گذشته بیش از ۱۶ هکتار از حریم رودخانه‌ها در استان آزادسازی شد.

آقای فاضلی هریکندی گفت: همچنین ۸۴۱ هکتار از اراضی ملی و منابع دولتی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ با دستور قضایی آزاد سازی شده است.
 
او می گوید: سال گذشته ۹ هزار و ۴۳۵ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های استان در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی و باغ‌های آزادسازی شد.
 
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: همچنین در سال گذشته به منظور مقابله با فرونشست زمین و حفر چاه غیرمجاز،  ۷۳۱ حلقه از چاه‌های آب غیر مجاز استان با دستور قضایی پلمب و ادوات غیرمجاز حفاری توقیف شد.

۲۷ دی سال گذشته بود که حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در نشست شورای عالی این قوهه دستورات مهمی درخصوص موضوع چالش برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها صادر کرد.

رییس قوه قضاییه در این نشست به ساخت و ساز‌های غیر قانونی در حاشیه رودخانه کرج اشاره کرد و گفت: کار جدی و همه‌جانبه را از این رودخانه شروع کنیم؛ دستگاه‌های حاکمیتی، عمومی و افراد عادی در بستر رودخانه و نه در حریم آن ساخت‌وساز داشته‌اند باید در این مورد اقدامی یکپارچه و هماهنگ انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین جلسه و به منظور آزاد سازی حریم رودخانه کرج دستور تخریب ساختمان مربوط به قوه قضائیه را به عنوان اولین ساختمان صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.