سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از صدور مجوز واحد‌های فروشگاهی عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گیلان خبر داد.

ولی جهانی گفت: باتوجه به اختیارات قانونی که توسط ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به منظور چابک‌سازی انجام روال اداری و سرعت‌بخشی به امور مراجعین به مدیران کل استانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شده، کلیه واحد‌های فروشگاهی عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی سطح استان گیلان می‌بایست نسبت به اخذ مجوزات لازم از طریق معاونت صنایع‌دستی این اداره‌کل اقدام کنند.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، مدیران و صاحبان این فروشگاه‌ها باید با مراجعه به معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان نسبت به تکمیل پرونده و طی روال قانونی اقدام کرده و پروانه معتبر خود را دریافت کنند.

پیرو تأکیدات وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با اجرای این شیوه‌نامه، حمایت از هنرمندان و فروشگاه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی در زمینه‌هایی مانند حوزه مالیات و ارائه تسهیلات بانکی افزایش می‌یابد و همچنین از پراکندگی نظارت بر واحد‌های فعال صنایع‌دستی نیز جلوگیری خواهد شد.

کلیه صاحبان مشاغل در حوزه فروشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به معاونت‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی واقع در میدان گیل کیلومتر ۵ جاده تهران، روبه روی بیمارستان رسول اکرم نسبت به تشکیل پرونده خود اقدامات لازم را بعمل آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.