مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: مهار کامل و جابجایی سازه آهنین جرثقیل ساختمانی پارکینگ شهرداری ایلام بعد از نزدیک به ۴۰ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

به گفته آقای نصرت اله لطفی، این سازه آهنین غول پیکر که از بامداد چهارشنبه سوم فروردین ماه دچار حادثه آتش سوزی شده بود، عصر امروز به طور کامل مهار و جابجا شد.

او گفت: نبود تجهیزات چون نردبان هیدرولیکی مرتفع، وقفه ۱۳ ساعته برای اعزام ۲ دستگاه جرثقیل از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه در ساعات حساس اولیه حادثه با توجه به نامتعادل بودن پایه‌های جرثقیل ساختمانی، معابر عمومی تنگ، انشعابات غیرمجاز حامل‌های انرژی و جانمایی اشتباه جرثقیل ساختمانی در طولانی شدن این عملیات دخیل بود.

او گفت: همچنین به علت نامتعادل بودن پایه‌های این سازه آهنین، روند مهار و جداسازی قطعات آن با احتیاط و حساسیت کامل انجام شد تا از سقوط آن جلوگیری شود.

 ساعت یک و نیم بامداد چهارشنبه کارتن و زباله‌های انباشت شده قابل اشتعال در پایه‌های جرثقیل ساختمانی دچار آتش سوزی شد که شدت حرارت باعث ترکیدن لوله گاز نزدیک به آتش سوزی و در نتیجه ذوب شدن پایه‌های فلزی جرثقیل ساختمانی شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.