مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی کاشمر از برگزاری ویژه های برنامه هایی با عنوان نوروز سرای خانه دانش در مجموعه خانه تاریخی دانش این شهرستان، خبر داد.

رضا یوسفی امروز گفت: هدف از اجرای این برنامه آشنایی بیشتر شهروندان و گردشگران با فضایخانه تاریخی دانش است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت: تلاش کردیم محیط این خانه تاریخی را متناسب با نوروز و چیدمان سنتی به صورت کافه موزه آماده کنیم.

او گفت: همه روزه در ایام نوروز یک رویداد فرهنگی مربوط به میراث ناملموس جهانی که در فهرست یونسکو ثبت شده در این فضای تاریخی برگزار می‌شود.

یوسفی گفت: عصر خوشنویسی مربوط به برنامه پاسداری از هنر خوشنویسی، عصر دو تار مربوط به ساخت و نواختن دوتار، عصر تذهیب و نگارگری، عصر ردیف موسیقی ایرانی از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت: در کنار این برنامه‌ها عصر شعر شاهنامه‌خوانی و ارائه برنامه‌های محیط زیستی با عنوان عصر بدون پسماند نیز در این مدت در در این فضای تاریخی انجام می‌شود.

یوسفی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نوروزگاه بازی‌های بومی و محلی نیز در همین مکان برگزار خواهد شد، نوروز سرای خانه تاریخی دانش، پذیرایی از میهمانان با دمنوش و شربت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.