کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در بسیاری از مناطق استان از امروز تا یکشنبه هفتم فروردین خبر داد.

ابراهیم هنرمند گفت: در ۴۸ ساعت پیش روکاهش دما بین هشت تا ۱۲ درجه در بیشتر مناطق به ویژه در نیمه غربی استان منجر می‌شود.

او می‌گوید : دمای هوای استان تا فردا بین پنج تا هفت درجه سردتر می‌شودو بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کمینه‌های دما در ۶ شهر استان به زیر صفر می‌رسد همچنین بوئین میاندشت با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود و چوپانان با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نطقه استان است.

به گفته هنرمند بیشترین میانگین بارشی در شبانه روز گذشته از خوانسار با ۵.۶ میلیمتر، فریدونشهر ۳.۵ و بوئین میاندشت سه میلیمتر بوده است.

امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده غالب استان است وسرعت وزش باد در شهر اصفهان در ساعات اخیر به ۲۳ متر بر ثانیه رسید و پدیده توفان و تند باد لحظه‌ای توأم با گردوخاک محلی در شرق اصفهان تا فردا ادامه دارد که به کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای منجر می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت:از فردا شنبه ۶ فروردین تا اواسط هفته جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار