مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۳۰۶ هزار و ۶۳۶ بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان صورت گرفته است.

به گفته آقای عبدالمالک شنبه‌زاده ، از تاریخ ۲۶ اسفندماه که مسافرت‌های نوروزی آغاز شد تا دیروز چهارم فروردین ۱۴۰۱ این تعداد بازدید از اماکن گردشگری استان ایلام از سوی مسافران بومی و غیربومی انجام شده است.

او گفت: گردشگران از جاذبه‌های گردشگرپذیر استان شامل اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی و دست‌ساز (نظیر دریاچه‌های پشت سدها) دیدن می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: همچنین در این بازه زمانی ۳۳ هزار و ۱۷۲ مورد اقامت گردشگران مسافران نورزوی در اقامتگاه‌های زیر نظر ستاد خدمات سفر استان ایلام ثبت شده است.

شنبه‌زاده گفت: مسافران نوروزی در اماکن اقامتی شامل مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های موقت (چادر، زائرسرا‌های مساجد امامزادگان، کانکس، کمپ‌ها)، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسرا‌های ادارات و سالن‌های ورزشی اسکان یافته‌اند.

دبیر اجرایی خدمات سفر استان ایلام با بیان اینکه آمار گردشگران استان بیشتر از این تعداد است، گفت: این آمار متعلق به این اقامتگاه‌ها است در حالی که تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی به خانه‌های اقوام و بستگان خود می‌روند و در آمار محاسبه نمی‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.