در این گزارش ویدیویی از میزان مقاومت خودروی نیسان آریا در تست های تصادف بارگذاری شده است.

تست تصادف بخشی از چرخه عمر خودرو است. قبل از اینکه خودرو‌ها به بازار عرضه شوند، ابتدا تست تصادف از آنها گرفته می شود تا مطمئن شوند به اندازه کافی ایمن هستند تا در برابر هر نوع تصادفی مقاومت کنند.

این رویه را به نام "ایمنی خودرو" می شناسند؛ نیسان، آریا جدید در مرکز تست‌های تصادف قرار گرفته است و فیلمی که از آن بارگذاری شده است نشان می دهد این کراس اوور تمام الکتریکی در کسری از ثانیه نابود می شود.

در این ویدئو به وضوح می‌توانید ببینید که چگونه به بدنه خودرو ضربه وارد می شود و کیسه هوای آن در زمان برخورد چگونه کار می‌کند و جان آدمک‌های تست تصادف را نجات می‌دهد.

به غیر از تصادفات از جلو، کنار و عقب، نیسان همچنین نشان داد که خودرو چگونه به تصادفات عابران پیاده در جاده واکنش نشان می‌دهد. این  آزمایش‌ اطمینان می‌دهد که این شرکت می‌تواند نیروی ضربه را بر بدنه و اجزای ساختاری خودرو اندازه‌گیری کند.

اثرات تصادف روی راننده و سرنشینان (از طریق آدمک‌های آزمایشی و اشکال و اندازه‌های مختلف) از طریق سنسور‌های متعدد اندازه گیری می‌شود.

ژنرال تانابه از گروه ارزیابی ایمنی غیرفعال می گوید : "بیش از ۱۰۰ نقطه داده در آریا ارزیابی می‌شود. از آنجایی که آریا نسل جدید در بسیاری از بازار‌ها به فروش خواهد رسید، ما بیش از ۴۰۰ آزمایش را از مراحل اولیه توسعه تا عرضه به بازار انجام خواهیم داد."

نیسان آریا ۲۰۲۳ از ۴۵ هزار و ۹۵۰ دلار در ایالات متحده شروع می‌شود و تحویل نسخه‌های دیفرانسیل جلو در پاییز امسال انجام می‌شود. نیسان خطوط رزرو آریا را از نوامبر ۲۰۲۱ باز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اینها زیاد وارد نیستن باید بیان یه دوره فشرده ایمنی خودروها پیش خودروسازهای ما ببینن تا یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۰۷:۳۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اگر از فرزندت زیادی حمایت کنی میشه مثل صنعت خودروی ایران که بدون حمایت دولت (پدرش) نابود میشه تنها کاری باید بکنید باید بگید پدرت دیگه پولی نداره حمایتت کنه خودت روی پای خودت وایستا واردات ماشینهای دسته دوم ارزونم آزاد کنید یا خوب میشه یا نابود میشه چرا نباید خراسان رضوی یا تبریز خودرو سازی داشته باشند در صورتی که قطعه سازی کاملی دارند و باید فقط دو تا شرکت تهرانی حق تولید داشته باشند اگر تعداد شرکتها زیاد بشه هم کیفیت بالا میره و هم قیمت میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
هنوز مونده تا به پراید برسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
ما باید ازبرترین بدنه خودروی جهان که در مقابل تمام تصادفات ایمن هست کپی برداری کنیم وبروزش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
با پراید خودمون انجام بدن این آزمایش را بعد برخورد یک ورق پنج میل تر تمیز تشکیل میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
ما هم مجبوریم تو ایران پراید سوار شیم تازه اگر 180 میلیون داشته باشی که بتونی بخریش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
نیسان آریا ؟؟؟
مگه تو ایران تولید میکنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۴:۲۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
باز شدن کیسه هوا در سال آینده آپشن محسوب میشه. یعنی ماشین شما ایربگ داره ولی باز شدن ش آپشن محسوب میشه و ممکنه برخی اوقات این آپشن هم درست کار نکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
بیخودی تقصیر ایربگ نگذارید. رانندگان ایرانی باید اول یاد بگیرند که چطور در زاویه مناسب تصادف کنند تا ایربگ فرغون های ساخت ایران بدرستی عمل کند.
آخرین اخبار