رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: جشنواره لیکو شعرخوانی و اجرای موسیقی بلوچی"لیکو" با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان به مدت ۲ شب در جوار مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.

محمدانور ایمانی فر  گفت:  ۶ گروه موسیقی در حضور مردم خاش و مهانان نوروزی به اجرای برنامه پرداختند.

او گفت: این جشنواره با همکاری شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرمانداری خاش به اجرا رسید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: گروه های موسیقی محلی و رقص دوچاپی و رقص شمشیر سیستانی از روزهای قبل برای ثبت خاطراتی خوش جهت مهمانان نوروزی در حال اجرای برنامه هستند.

او گفت:نمایش فرهنگ و آداب و رسوم و هنر زیبای منطقه برای هم وطنان ایرانی دارای جذابیت بوده و با استقبال گرم مهمانان همراه است.

شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با داشتن چشم اندازها و جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان (بام شرق ایران)، گل فشان طبیعی پیرگل، ارتفاعات پنج انگشت، بیرک و سیاه بندان، رودخانه‌ها و دره‌های کارواندر و ایرندگان، درخت سرو سنگان، چشمه‌های آب سرد و گرم تفتان و آثار تاریخی متعدد مانند قلعه‌های حیدرآباد، کمال آباد و ایرندگان، بازارچه سرپوشیده، مسجد جامع و مناره زیبای آن و خیلی از موارد دیگر از مناطق بسیار مهم و جذاب بوده که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار