نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با اجرای الگوی کشت و رفع محدودیت های صادرات، نابه سامانی و التهاب قیمت محصولات کشاورزی در بازار رفع می شود.

آقای مجتبی شادلو گفت: طی سال های اخیر بازار برخی محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی به دلیل محدودیت صادرات و مازاد تولید با التهاباتی روبرو بوده است.

به گفته او، با اتخاذ برنامه ریزی مناسب امکان تولید سیب زمینی در قالب کشت زمستانه و برداشت تازه محصول وجود دارد.

 دست اندرکاران بخش کشاورزی بر این باورند که نبود بازار شفاف و عدم اجرای الگوی کشت موجب شده تا کشاورزان نسبت به آینده تولید تردید داشته باشند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با اجرای مصوبه الگوی کشت و کشت قراردادی دیگر شاهد مازاد یا کاهش تولید و نابه سامانی های بازار نیستیم.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی کهنه ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار تومان و سیب زمینی نو ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تومان است که انتظار می رود با عرضه انبوه محصول بازار به تعادل برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بعلت کمبود شدید آب بایستی الگوهای کشت تغییر نماید خصوصا کشتهای گلخانه ای و هیدروپونیک و سایر روشهای جدید در دنیا و یا ابتکاری دیگر ویا تراوایی توسعه داده شود و فرهنگ‌سازی شود و کمک داده شود و اجباری گردد تا بتوان با آب کمتر ،محصول بیشتر تولید کرد و از هدر رفت آب بصورت تبخیر در شرایط خشک آب و هوایی ایران که خیلی زیاد وسه برابر متوسط دنیاست جلوگیری کرد چون یک سوم دنیا بارش داریم وسه برابر متوسط دنیا مصرف می کنیم و یک سوم دنیا هم‌محصول تولیدمی کنیم واین روش تولید کردن هر کشور پر آبی هم‌بعداز یکی دو دهه با کمبود شدید آب دچار می کند بویژه با افزایش جمعیت و عدم تغییر فرهنگ مصرف آب و تغییر اقلیم آب و هوایی که هر سال هم بدتر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
هنردرهمین حد؟!گوشت آبگوشتی ملت میخواهندو...
آخرین اخبار