یک کارشناس صنعت خودرو می گوید پلتفرم برخی از خودرو‌ها که مربوط به ۳۰ سال گذشته می‌شود، باید طراحی مجدد شود.

آقای مرزبان راد گفت: باید قطعه سازان کمک کنند تا قطعات جدید، جایگزین قطعات قدیمی خودرو شود.

کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند معمولا چنین خودرو‌هایی را با تغییرات فیس لیفت تولید نمی کنند، یعنی تغییراتی را روی برخی قطعات و ظاهر قطعه نمی دهند بلکه خودرو باید از اول طراحی شود.

مشکلات عدیده‌ای در حوزه خودروسازی ایران وجود دارد که با گذشت پنج دهه از عمر این صنعت همچنان پابرجاست. این درحالی است که صنعت خودروسازی ایران پیش از صنعت خودروسازی در کره‌جنوبی فعال شده، ولی امروز صنعت ایران محدود به بازار داخلی و صنعت کره‌جنوبی پیشتاز در جهان است.

ضمن اینکه صنعت خودروسازی ایران از حمایت‌های کامل دولت‌ها برخوردار بوده‌اند و بازار انحصاری امروز و کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو‌های داخلی هم محصول همین صنعت انحصاری است.

آقای رئیسی، رئیس جمهور کشور هم دستور داده اند  در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند.

مرزبان راد می‌گوید با توجه به تجربه خودروسازان طی ۳۰ سال گذشته، اگر آنها بخواهند یک خودرو جدید با تکنولوژی‌های روز و شرایط امروزی طراحی کنند، می‌توانند از تجربیات گذشته بهره بگیرند و با سرعت بیشتری کار را به نتیجه برسانند.

چند سال گذشته طرح‌های مختلفی از پلتفرم خودرو طراحی شده و برخی از آنها به مرحله تولید انبوه هم رسیده است.

آنطور که عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می گوید اگر قطعه سازان به خودروسازان کمک کنند تا خودرو‌هایی به روز طراحی کنند (نمونه‌هایی هم هم اکنون ساخته شده) و سریع قطعات آن در قطعه سازی به تولید انبوه برسد، قطعا می‌تواند جایگزین قطعاتی شود که قدیمی‌تر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
به نظر من طراحی و ساخت فرغونها را از ایربگ شروع کنند و در خط تولید کم کم دیگر اجزای فرغون را روی ایربگ ها سوار کنند.
آخرین اخبار